شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۴۹۷۴
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۹

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: روزانه ۱.۲ میلیارد ریال برای خرید ۲۰ هزار مترمکعب آب از آبشیرین‌کن‌های استان بوشهر هزینه می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سید محمد حسن باستی ظهر دوشنبه در نشست بررسی مسائل آب استان بوشهر اظهار داشت: مصرف بهینه، کاهش هدررفت آب و افزایش تولید آب از راهکارهای مهم برای رفع مشکل آب است.

وی به صدور مجوز ایجاد و احداث تاسیسات آبشیرین‌کن برای تولید روزانه ۱۰۰ هزار مترمکعب آب در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: هم‌اکنون روزانه ۲۰ هزار مترمکعب آب مورد نیاز استان بوشهر از طریق تاسیسات آبشیرن‌کن تامین می‌شود و ۹۰ درصد از اب مورد نیاز استان از دیگر استان‌ها تامین می‌شود.

باستی به هزینه بالای شیرین‌سازی آب اشاره کرد و ادامه داد: دولت هر مترمکعب آب را به قیمت شش هزار و ۱۰۰ تومان از آبشیرین‌کن‌ها خریداری می‌کند و به قیمت حدود ۳۰۰ تومان به مردم عرضه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۱.۲ میلیارد ریال از سوی دولت برای خرید ۲۰ هزار مترمکعب آب از آبشیرین‌کن‌های استان بوشهر هزینه می‌شود، بیان کرد: تامین منابع آب از طریق شیرین سازی آب دریا با سختی‌های زیادی همراه است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر میزان هدررفت آب در استان بوشهر را ۳۵ تا ۳۸ درصد عنوان کرد و ادامه داد: از مهمترین عوامل هدررفت بالای آب در استان، انشعابات غیر مجاز، خرابی خطوط و فرسودگی شبکه است که تیم کرده‌ای برای رفع این مشکلات مطالعاتی را انجام داده است.

وی به هزینه‌های بالای استان بوشهر برای رفع مشکل آب اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکلات آبی استان باید حتما به سمت فرهنگ‌سازی استفاده بهینه از منابع آبی برویم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر