دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۴۹۸۱
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۴

فکرشهر: به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی آثار کاریکاتوریست های برتر ملی و بین المللی با همت حوزه هنری بوشهر در قالب نمایشگاه کاریکاتور 'مرگ برآمریکا' روز دوشنبه در آیینی در این استان گشایش یافت.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دراین آیین گفت: عرصه هنر نقشی بسیار مهم در ارائه واقعیت ها در اذهان عمومی دارد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: جهان استکبار به سرکردگی آمریکا جنایت هایی که تاریخ به خود ندیده به شکل های مختلف اما در هاله ای از پوشش انجام می دهد.

وی با اشاره به اهمیت بیداری اسلامی بیان کرد: بیداری جهانی و اسلامی با ابزار هنر کاری راهبردی برای مقابله با ظلم در این عرصه است.

صفایی بوشهری افزود: برگزاری این گونه نمایشگاه ها تاثیر یمهم در بیداری جهانی در قالب هنر دارد.

وی تاکید کرد: امروز هنر مقاومتی در مقابل جهان استکبار قرار گرفته و ابزاری مهم برای افشای جنایت های آنان به شمار می رود.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: در نمایشگاه کاریکاتور مرگ برآمریکا 50 اثر از 37 کشور دنیا ارائه شده است.

امید پارسایی فر افزود: در این نمایشگاه آثاری در باره استکبار ستیزی از کشورهای دنیا از جمله اندونزی، بلژیک، کلمبیا، مراکش، ترکیه، کوبا، چین، بوسنی، اندونزی، گارسیا، ایران، روسیه، هند، صربستان ارائه شده است.

وی بااشاره به اینکه چهار هزار و200 اثر درقالب کاریکاتور، فیلم، موسیقی وکلیپ به دبیرخانه مرکزی این نمایشگاه در تهران از سراسر دنیا رسیده است اظهار کرد: ارسال این میزان آثار فاخر از هنرمندان مطرح دنیا بیانگر این است که مبانی هنر مقاومت جهانی شده است.

پارسایی فر بیان کرد: استان بوشهر نخستین استانی است که بعد از تهران اقدام به برپایی این نمایشگاه کرده است و با توجه به درخواست ها تلاش می شود در سایر شهرستانهای این استان نیز برپا شود.

وی تاکید کرد: با برگزاری چنین نمایشگاههایی گام بلندی برای اعتلای هنر مقاومت در جامعه برداشته می شود.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: نمایشگاه کاریکاتوربا عنوان مرگ برآمریکا از 12 تا 17 تیرماه جاری برای بازدید علاقه مندان برپاست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر