يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۵۱۱۷
جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۶

فکرشهر: امام جمعه موقت بوشهر بر لزوم تلاش ویژه برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد و گفت: بی‌حجابی عامل بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: همه افراد باید از زیاده‌خواهی و حرص پرهیز کنند و از مسائلی همچون تجمل‌گرایی، اشرافی‌گری خارج شده و به سمت قناعت، زهد و تقوا حرکت کنند.

وی به اقدامات قوه قضاییه در راستای ایجاد عدالت در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: از مهمترین ماموریت‌های دستگاه قضایی می‌توان به مبارزه با فساد و اصلاح امور جامعه اشاره کرد و باید در این مسیر به صورت جدی گام بردارد.

امام جمعه موقت بوشهر بر لزوم تلاش برای حفظ، ارتقاء و اشاعه فرهنگ و فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و ادامه داد: همه مسلمانان برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دارند و باید برای رفع مشکلات و فسادها در جامعه در این مسیر حرکت شود.

وی خواستار حمایت از نیروهای ضابط مومن و متدین که سبب اصلاح جامعه می‌شود، شد و گفت: یکی از مهمترین معضلات اجتماعی موضوع مواد مخدر و اعتیاد است که عاملی برای بسیاری دیگر از فسادها است.

دشتی بر لزوم توجه ویژه به موضوع عفاف و حجاب نیز تاکید کرد و افزود: فرهنگ غربی عامل بسیاری از مشکلات خانواده‌ها است که منجر به بی‌بندوباری و ناهنجاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ غربی حجاب را نشانه عقب‌ماندگی دانسته و بی‌حجابی را آزادی می‌نامد، تصریح کرد: فرهنگ بد و بی‌حجابی به معنای آزادی فحشا و برهنگی زنان است که آسیب‌های جدی را در پی دارد.

خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به ممنوعیت قداست شکنی در نظام اسلامی، اضافه کرد: توهین به مقدسات نظام به عنوان شعار در بین روشنفکران قدیم و جدید رونق گرفته است.

وی با اشاره به اینکه قداست‌شکنی با نام نقد اصلا پسندیده نیست، گفت: دستور امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در همه ابعاد برای همه مردم حجت است و باید تبعیت کنند و هیچ نقدی نباید بر روی آن صورت بگیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر