شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۵۲۶۱
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۶

فکرشهر: مشاور استاندار بوشهر در امور اجتماعی گفت: جامعه امروز در ارتباط با مساله حجاب دچار مجادله شده است که این روند پسندیه و به سود کسی نیست زیرا آنچه در مجادله از بین می رود، حق است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام احمد رزمجو روز دوشنبه در نشستی به مناسبت هفته عفاف و حجاب در استانداری بوشهر افزود: جامعه انسانی باید به صورت عقلانی در حوزه های عقلی، فکری، فرهنگی و علمی سیر و نباید مشغول ریزه کاری ها و مسائل شهوانی شود زیرا توجه به این مسائل از رشد آن جامعه می کاهد.

مشاور استاندار بوشهر در امور اجتماعی با بیان اینکه حوزه های علمیه و مراکز فرهنگی نقشی مهم در مساله عفاف و حجاب دارند، یادآور شد: قضیه آتاتورک در ترکیه و رضاخان در ایران، ربطی به عقبه فرهنگی و تاریخی مردم ایران ندارد و آنچه هم در مسجد گوهرشاد اتفاق افتاد یک طرح استمعاری بود.

رزمجو، با بیان اینکه حجاب در اواخر حکومت پهلوی به نماد اعتراض به حکومت تبدیل شد، اضافه کرد: اکنون جوانان و نوجوانانی هستند که با مساله حجاب لج بازی کرده و احساساتی برخورد می کنند و نباید کاری کرد که آنان را در مقابل خود قرار دهیم.

وی با اشاره به سابقه تاریخی مساله حجاب و کاوش های دانشمندان غربی بیان کرد: به گفته دانشمندان غربی در کاوش های باستانی هم نتوانستند تصاویری از زنان آن هم به صورت برهنه کشف کنند.

رزمجو یادآور شد: در دوران قبل از اسلام، پوشش زنان و مردان از یک هماهنگی برخوردار بوده است و در قرآن کریم نیز به مساله پوشش زنان و مردان تاکید شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت: دولت در حجاب و عفاف، کار ضربتی و فوری را در دستور کار قرار نمی دهد و تلاش می شود با نگاه حکیمانه، رئوفانه و همراه با کار فرهنگی مداوم به این مساله بپردازد.

عباس برزگرزاده با اشاره به اهمیت جایگاه عفاف و حجاب در جامعه امروزی افزود: در دوران حکومت رضا خان حادثه تاسف بار مسجد گوهرشاد اتفاق افتاد که آن فاجعه ابعاد عظیمی داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر