دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»؛
فکرشهر: موردی نیز که متاسفانه سالهاست باب شده و در چند سال اخیر به اوج خود رسیده، انتخاب شهردار با شرط و شروط از طرف اعضای شورا می باشد که ظاهرا به شورای جدید نیز سرایت کرده است؛ شروطی که می گوید: ما به تو رای می دهیم به شرطی که فلانی بشود معاون اجرایی، یا بهمانی بشود معاون شهرسازی، زید مدیریت مالی را به عهده بگیرد و یا جعفر معاون عمرانی گردد...
کد خبر: ۳۵۳۴۴
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۱

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: کمتر از دو ماه دیگر تا شروع به کار رسمی شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره پنجم باقی مانده است؛ شوراهایی که انتخابات آن ها حداقل در استان بوشهر با حرف و حدیث های فروانی همراه بود.

به طبع انتخابات شورای شهر برازجان نیز از این امر مستثنی نبود و در ابتدا به دلیل الکترونیکی بودن رای گیری برای اولین بار، صحبت های زیادی پیرامون رای آوردن نفرات برتر به وجود آمد و البته بعدا با تایید صحت انتخابات از سوی نهادهای مربوطه، همه چیز به پایان رسید.

از7 نفر منتخب شورای پنجم شهر برازجان، 6 نفر جدید هستند که این مساله هم می تواند تهدید باشد و هم فرصت؛ البته تا به امروز به نظر می رسد شورای پنجم از شورای چهارم هماهنگی بیشتری داشته باشد، زیرا چهار سال پیش در چنین روزهایی، هنوز شورای قبل شروع به کار نکرده، خبر درگیری بر سر ریاست بالا گرفته و رسانه ای شده بود که امیدواریم در این دوره شاهد آن نباشیم.

و اما به نظر نگارنده، در این بین، مهم ترین موردی که اعضای شورای پنجم باید به آن توجه کنند، انتخاب شهردار برازجان است، انتخابی که در واقع تعیین کننده سرنوشت شهر می باشد؛ شهری که به سبب انتخاب های نادرست و بعضا لجبازی های کودکانه هر روز رو به عقب حرکت کرده و حالا شهرهای کوچک استان را هم ردیف و حتی بالاتر از خود می بیند.

طی روزهای اخیر خبرهایی از گوشه و کنار، پیرامون گزینه های شهرداری به گوش می رسد، که چندان خوشایند نیست؛ اخباری مبنی بر انتخاب های فامیلی، رایزنی برخی نهاد ها و سازمان ها برای شهردار کردن افرادی با رویکرد سیاسی خاص، آوردن افرادی خارج از بدنه شهرداری با مدیریتی نه چندان قوی و... که تجربه ثابت کرده هر زمان که انتخاب بر اساس یکی از این موارد رخ داده و دخالت هایی صورت گرفته، شهرداری برازجان دچار چالش گشته و ضرر آن به مردم شهر رسیده است.

موردی نیز که متاسفانه سالهاست باب شده و در چند سال اخیر به اوج خود رسیده، انتخاب شهردار با شرط و شروط از طرف اعضای شورا می باشد که ظاهرا به شورای جدید نیز سرایت کرده است؛ شروطی که می گوید: ما به تو رای می دهیم به شرطی که فلانی بشود معاون اجرایی، یا بهمانی بشود معاون شهرسازی، زید مدیریت مالی را به عهده بگیرد و یا جعفر معاون عمرانی گردد.

در میان اخباری که می رسد، ظاهرا آیتم های لیاقت، کارآمدی، تجربه، بومی بودن، مدیریت قوی، جوان گرایی، برخورد با پلشتی ها در شهرداری و ده ها مورد دیگر، نزد اعضای شورای پنجم در انتخاب شهردار جایی نداشته یا لااقل در بالای ملاک های انتخاب نبوده و اولویت های منتخبین موارد قبلی است.

در بررسی چینش افراد منتخب شورای پنجم شهر برازجان، این نکته به اذهان خطور می کند که مردم در انتخابات به شورایی غیرسیاسی رای داده اند تا دست سیاسیون و نهادهای قدرت را از شورا کوتاه کنند، لذا منتخبین نیز باید این مهم را در نظر بگیرند تا حق مردم در این بین ضایع نگردد و صد البته که همین مساله کار منتخبین را سخت تر می کند.

امیدواریم اعضای شورای پنجم با در نظر گرفتن منافع شهر و مصلحت مردم و نه از روی امتیازگیری، سیاسی بازی، فامیل گری و... شهرداری را انتخاب نمایند که پس از شش ماه در پی تغییر یا استیضاح او نباشند و بتوانند چند سال بعد، از عملکرد وی و انتخاب خود در بین مردم دفاع کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر