دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر؛
فکرشهر: وزیر صنعت، معدن و تجارت که برای کلنگ زنی پتروشیمی های دشتستان و دیلم به استان سفر کرده بود، وقتی در محل پتروشیمی دشتستان حاضر شد، با اعتراض شدید فعالان اجتماعی و زیست محیطی استان و دشتستان مواجه شد...
کد خبر: ۳۵۸۳۵
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۶

فکرشهر: وزیر صنعت، معدن و تجارت که برای کلنگ زنی پتروشیمی های دشتستان و دیلم به استان سفر کرده بود، وقتی در محل پتروشیمی دشتستان حاضر شد، با اعتراض شدید فعالان اجتماعی و زیست محیطی استان و دشتستان مواجه شد.

به گزارش فکرشهر، وی پس از دیدن این اعتراضات در جمع معترضین گفت: «مساله را با امام جمعه، فرماندار و استاندار در میان بگذارید تا به دولت منتقل کنند».

نعمت زاده البته بر این نکته هم تاکید کرده که «با این اعتراضات، هیچ سرمایه گذار داخل یا خارج استانی برای سرمایه گذاری به این محل نخواهد آمد چرا که شما با این اعمال خود امنیت سرمایه گذاری را به خاطر انداخته اید».

وزیر، استاندار، نمایندگان مجلس، فرماندار دشتستان و مدیران کل و هیات همراهشان، پس از این سخنرانی کوتاه نعمت زاده، بدون کلنگ زنی پتروشیمی دشتستان، محل را ترک کرد.

 فعالین مدنی و محیط زیستی از نقاط مختلف دشتستان در محل کلنگ زنی تجمع کرده و با ایجاد دیواره ی انسانی وشعارهای الله اکبر و ما پتروشیمی نمی خواهیم و...،راه وزیر را بسته وبه ایجاد پتروشیمی در این نقطه ازدشتستان اعتراض کردند.

مردم عنوان داشتند که این پروژه فاقد پیوست محیط زیستی است و آلایندگی زیادی برای زمین دارد و زمین های کشاورزی را از بین می برد.

پیش از این بارها از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست استان، اعلام شده بود که پتروشیمی دشتستان مجوز محیط زیستی ندارد و این طرح پتروشیمی، اقتصاد وارونه است.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر