دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۱۱۵
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۲

فکرشهر: امام جمعه اهرم گفت: شهرستان تنگستان مشکلات فراوانی دارد و وعده‌هایی زیادی داده شده اما متاسفانه هنوز بر زمین مانده و عمل نشده که ضروری است در این دولت مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت‌الاسلام عیسی راستگو در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهرم ضمن تبریک میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع) و با اشاره  به این که در آستانه سال‌روز نهضت مشروطه قرار داریم، اظهار داشت: 14 مرداد سال‌روز نهضت مشروطه و صدور فرمان مشروطیت توسط مظفرالدین شاه قاجار تا دوره محمدعلی شاه قاجار برای تبدیل حکومت استبدادی به حکومت مشروطه است که با کاهش قدرت شاه و ایجاد مجلس در اداره امور کشور با انتخاب نمایندگان مردم همراه شد.

 

وی افزود: نهضت مشروطه یک نهضت آزادی خواهانه بود که در سراسر کشور در دوره حکومت قاجار با رهبری علما و روحانیون بزرگ و حمایت مردم رقم خورد، هر چند این حرکت منجر به شکست در زمان رضاخان شد اما نباید علمای بزرگی که در اقصا نقاط کشور نهضت مشروطیت را رقم زدند، از یاد ببریم .

امام جمعه اهرم تصریح کرد: یکی از روحانیونی که در زمان مشروطیت فعالیت زیاد کرد آیت الله سید مرتضی علم‌الهدی اهرمی بود که شخصیت رهبری مشروطیت در استان بوشهر را به عهده داشت که متاسفانه در حق این شخصیت بی‌مهره شده است که اگر این شخصیت اهرمی نبود شاید صدها کتاب، مقاله و پژوهش پیرامون ایشان نوشته می‌شد که بارها به جوانان اهرمی توصیه کردم که قدر علماء منطقه خود بدانید و به آنها بپردازید.

راستگو افزود: امروز برند و عامل توسعه و هویت فرهنگی شهر و دیار ما مفاخر و بزرگان و علما از جمله سید مرتضی علم‌الهدی اهرمی است که باید با برگزاری همایش‌ها و جلسات یادمان، توجه کشور را به شهر اهرم و تنگستان معطوف بداریم که مطمئنا به دنبال توسعه فرهنگی، توسعه علمی نیز ایجاد می‌شود.

امام جمعه اهرم با اشاره به تنفیذ حکم دوازدهمین دوره ریاست جمهوری توسط مقام معظم رهبری ادامه داد: در روز 12 مرداد حکم تنفیذ حجت‌الاسلام حسن روحانی با حضور شخصیت‌های کشور در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) در محضر ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظماء امام خامنه‌ای برگزار شد و طبق بند نهم اصل یکصد و دهم قانون اساسی جمهوری اسلامی با امضاء حکم ریاست جمهوری توسط رهبری انقلاب،  حکم ریاست جمهوری به مدت چهار سال اجرایی می‌شود که در راستای اختیارات و وظایف رهبری نظام تعریف شده است.

وی گفت : مراسم تنفیذ تشریفاتی نیست بلکه  یکی از اساسی‌ترین مراسم‌هایی است که عالی‌ترین مقام پس از رهبری که همان رئیس جمهوری است توسط رهبری تائید می‌گردد .

راستگو با اشاره به این که برای ریاست جمهوری آرزوی توفیقات داریم بیان داشت : دولت دوازدهم رویکرد خدمت به مردم و جامعه اسلامی با محور قرار‌دادن توصیه و رهنمودهای مقام معظم رهبری را در دستور کار خود قرار دهد.

امام جمعه اهرم ادامه داد: امیدواری دولت دوازدهم با برنامه‌ریزی خوب و اقدامات حساب شده و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی علی‌الخصوص نیروی جوانی که در کشور وجود دارد در  این چهار سال بر همه مشکلات فائق آید که پیروزی دولت سربلندی نظام اسلامی را به دنبال دارد و خدای ناکرده ضعیف‌بودن دولت باعث سرخوردگی مردم از انقلاب و نظام اسلامی می شود.

وی گفت: شهرستان تنگستان مشکلات فراوانی دارد و وعده‌هایی زیادی داده شده اما متاسفانه هنوز بر زمین مانده و عمل نشده که ضروری است در این دولت مورد توجه قرار گیرد.

راستگو با اشاره به اینکه در آستانه روز خبرنگار قرار داریم بیان داشت:  17 مرداد شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در افغانستان به دست طالبان است که روز خبرنگار نام‌گذاری شده است که از تلاش این عزیزان که با هدف اطلاع رسانی و انتقال فرهنگ اسلامی و رساندن صدای جمهوری اسلامی به دنیا در سطح ملی و فراملی فعالیت می‌کنند قدردانی می‌کنم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر