شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۱۸۷
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶

فکرشهر: رئیس جهاد دانشگاهی گفت: یکی دیگر از برنامه های مهم جهاد دانشگاهی تاسیس شعبه موسسه ناباروری رویان در راستای کاهش مراجعه به استان های دیگر در استان بوشهر است.

درمان ناباروری

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، علی احمدی زاده اظهار داشت: جهاد دانشگاهی در ابتدای انقلاب و به فرمان امام خمینی (ره) با هدف ایجاد پل بین دانشگاه و صنعت راه اندازی شده است و تا کنون توانسته موفقیت های خوبی را در زمینه های مختلف داشته باشد.

وی  با اشاره به اینکه استان بوشهر آخرین استانی است که جهاد دانشگاهی در آن ایجاد شده است، افزود: جهاد دانشگاهی ۴۴ واحد در سطح کشور دارد که ۳۰ واحد در مرکز استان ها و ۱۴ واحد نیز در پایتخت راه اندازی شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: از جمله برنامه های ما در این استان برگزاری برنامه های فرهنگی، آموزشی و توانمند سازی و همچنین کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها است.

وی یکی دیگر از برنامه های مهم جهاد دانشگاهی در استان بوشهر را تاسیس شعبه موسسه ناباروری رویان در استان بوشهر عنوان کرد و تصریح کرد: در کنار این مرکز خون بند ناف در بوشهر راه اندازی می شود و با راه اندازی این مرکز تردد هم استانی ها برای درمان سرطان و ناباروری به استان های همجوار کاسته می شود.

احمد زاده بیان کرد: با توجه به دولتی بودن تعرفه های درمان در این مراکز پرداخت هزینه برای همه افراد مناسب است.

وی عنوان کرد:  راه اندازی دانشگاه جهاد دانشگاهی در استان بوشهر برنامه ریزی شده است که اولویت آن کارآفرینی و آموزش مبتنی بر نیاز بازار کار انجام می شود.

وی بیان کرد: بر همین اساس تفاهم نامه صورت گرفته با شرکت ملی نفت ۶۰۰ نفر از شهرستان ها دیر، عسلویه، جم و کنگان در راستای این تفاهم نامه آموزش می بینند و بعد از گذراندن این دوره جذب وزارت نفت خواهد شد و به این صورت ۵۰ درصد استخدام بومی محقق خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر  با بیان اینکه شرکت ملی نفت برای اجرای این تفاهم نامه ۶۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است، گفت: براساس این تفاهم نامه متقاضیان دیپلم تا کارشناسی می توانند ثبت نام و بعد از گزینش دردوره های آموزشی که از مهرماه آغاز می شود، شرکت کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از مشکلات امروز کشورما کم آبی است، بومی سازی آب شیرین کن ها در جنوب بویژه استان بوشهر از دیگر برنامه های جهاد دانشگاهی در این استان است.

احمد زاده از برگزاری دوره های کوتاه مدت توسط جهاد دانشگاهی این استان خبر داد و گفت: ۲۰۰ عنوان رشته از جمله برای کارکنان دولت در این راستا برنامه ریزی شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر همچنین به راه اندازی نمایندگی خبرگزاری دانشجویی (ایسنا) و قرآنی (ایکنا)، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) اشاره کرد و گفت: فعالیت در حوزه گردشگری و برگزاری همایش بین المللی خلیج فارس را از دیگر برنامه های برنامه ریزی شده در استان بوشهر است.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر