دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۲۷۸
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵

فکرشهر: فرماندار دشتی با بیان اینکه خبرنگاران اعتماد جامعه را جلب کنند، گفت: نقدهای صورت گرفته باید منصفانه در راستای بهبود اوضاع باشد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، غلامرضا مهرجو صبح پنج شنبه در نشست با خبرنگاران شهرستان دشتی ضمن تبریک به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار از تلاش های ارزنده این عزیزان تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه رسانه ها مکمل کار دستگاه های اجرایی هستند، افزود: رسانه ها مکمل کار دستگاه های اجرایی هستند که مسئولیت و رسالت اطلاع رسانی مطلوب به جامعه بر عهده دارند.

مهرجو بیان کرد: کار خبرنگاری یک کار مهم و سنگین و همواره می تواند منشا آثار و برکات زیادی در سطح جامعه باشند.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران اعتماد سازی را در جامعه تقویت کنند، گفت: اولین و مهمترین کاری که باید خبرنگاران به آن توجه داشته باشند این است که اعتماد جامعه را جلب کنند.

رشد ۳ برابری اعتبارات در شهرستان​

مهرجو با تاکید بر اینکه اخلاق و رعایت انصاف یکی دیگر از رسالت های خبرنگاران است، یادآور شد: در سطح شهرستان انتظار داریم نقدهای صورت گرفته منصفانه و در راستای بهبود اوضاع باشد.

وی به برخی از دستاوردهای دولت تدبیر وامید در چهار ساله گذشته اشاره کرد و یادآور شد: با روی کار آمدن دولت تدبیر وامید شاهد رشد سه برابری اعتبارات در شهرستان بودیم.

مهرجو با بیان اینکه دشتی دومین شهرستان استان به لحاظ وسعت محسوب می شود، یادآور شد: ۷۰ درصد جمعیت این شهرستان در شهرها و ۳۰ درصد جمعیت نیز در روستاها شکونت دارند که پراکندگی جمعیت از مهمترین ویژگی روستائیان محسوب می شود.

کاهش تعداد پروژه های نیمه تمام

وی اضافه کرد: از سال ۹۳ تا ۹۵ از محل تملک داراییها و ارزش افزوده بالغ بر ۱۶۸ میلیارد تومان به شهرستان اختصاص داده شد که از این مبلغ ۴۰ درصد معادل ۶۷ میلیارد تومان به نقاط شهری و ۵۲ درصد معادل ۷۸ میلیارد تومان به نقاط روستایی اختصاص یافته است.

مهرجو از کاهش پروژه های نیمه تمام در سطح شهرستان خبر داد و گفت: طی این مدت تعداد پروژه های نیمه تمام از ۲۶۵ پروژه به ۷۰ پروژه کاهش پیدا کرده است و تلاش داریم در سال جاری نیز برخی از پروژه ها تکمیل و بهره برداری برسد.

تخصیص اعتبارات ویژه به آب

مهرجو با اشاره به موضوع آب در سطح شهرستان یادآور شد: با توجه به اینکه عمده اشتغال شهرستان در بخش کشاورزی است و در راستای صیانت از اشتغال این بخش و تقویت سفره های زیر زمینی ۲۵ درصد این اعتبارات به حوزه آب اختصاص یافت.

فرماندار دشتی اضافه کرد: در حال حاضر نیز پروژه های خوبی از جمله سد باغان و دشت پلنگ، قیز قلعه و بندهای خاکی و ملاتی آغاز شده است که ضرورت دارد شما خبرنگاران افکار عمومی را به سمتی ببرید که مطالبه مردم است.

تقویت زیرساخت های ورزش

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه ورزش اشاره کرد و گفت: امسال در راستای  تقویت زیرساخت های ورزش شهرستان اقدامات مطلوبی صورت گرفته و پروژه های خوبی از جمله احداث زمین چمن شماره دو، سالن سقف کوتاه، خوابگاه ورزشی آغاز و جایگاه ویژه استادیوم تختی نیز تکمیل می گردد.

مهرجو بیان کرد: باشگاه داری در صلاحیت مسئولین نیست مدیران فقط می توانند در حوزه تقویت زیر ساخت ها اقدام کنند ولی اگر مصوبه و یا ضوابطی باشد که مسئولین اجازه حمایت و کمک به باشگاه ها بدهند قطعا ما نیز عمل می کنیم ولی در عین حال نیز در این مدت همواره آنها را مورد حمایت قرار دادیم.

رشد دو برابری رتبه زیر هزار کنکور

وی خاطر نشان کرد: امسال با عنایت استاندار بوشهر و رئیس سازمان برنامه وبودجه و تلاش های نماینده مردم دشتی وتنگستان اعتبارات شهرستان به دو برابر افزایش یافت.

مهرجو همچنین به رشد دو برابری قبول شدگان زیر هزار در کنکور سراسری اشاره کرد و گفت: در سال گذشته با عنایت استاندار بوشهر طرح تقویت بنیه علمی و طرح نخبه پروری در سطح استان و به تبع آن شهرستان آغاز شد و برای برگزاری کلاس های کنکور نیز اعتبارات خوبی تخصیص یافت که نتیجه آن رشد دو برابری قبول شدگان زیر هزار در کنکور امسال بوده است.

وی تصریح کرد: این شهرستان دارای ۱۵۰ کلاس فرسوده بوده که ۴۷ کلاس نوسازی شده بود و امسال نیز عملیات اجرایی ۵۷ کلاس درس جدید آغاز می شود که با تکمیل این پروژه ها تعداد کلاس های نوسازی شده به ۱۰۴ کلاس درس می رسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر