شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۲۹۷
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۴

فکرشهر: مدیر آب و فاضلاب شهری گناوه گفت: با وجود اینکه 9 هزار و 500 انشعاب فاضلاب به مشترکان فروخته شده است اما حدود 50 درصد از منازل این عده به شبکه فاضلاب شهری وصل نشده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، غلامرضا مختاری روز پنجشنبه در نشستی با کارگروه خبری گروه مجازی صدای شهر بمناسبت گرامیداشت روز خبرنگار افزود: به منظور اتصال این منازل که قدیمی هستند، اقدام های مختلف تشویقی و ترغیبی با همکاری چندین دستگاه مرتبط انجام شد و حتی در قبوض هزینه فاضلاب پرداخت می کنند ولی تاکنون به شبکه متصل نشده و پساب خانه های خود را در کوچه های رها می کنند که این وضعیت به معضل تبدیل شده است.

وی گفت: ساختار غیراصولی تاسیسات آب و فاضلاب داخل ملک، وضعیت نامناسب مالی، مستاجر بودن و تفکرات سنتی مبنی بر اشکال شرعی از دلایل وصل نشدن منازل این عده به شبکه فاضلاب است.

مختاری بیان کرد: طرح فاضلاب شهر گناوه در سال 1369 در مجلس شورای اسلامی به عنوان طرح ملی مصوب و عملیات اجرایی در سال 1376 با احداث تصفیه خانه در کنار روستای گشویی آغاز و لوله گذاری در شهر نیز در سال 1380 انجام شد.

وی ادامه داد: در طرح نقشه برداری براساس طرح سال 1373 به میزان 160 کیلومتر شبکه پیش بینی شد که 115 کیلومتر آن اجرایی و از این مجموع 95 کیلومتر آن در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

مدیر آب وفاضلاب شهر گناوه گفت: در طراحی این طرح 18 ایستگاه پمپاژ باید ساخته شود که تاکنون 4 ایستگاه ساخته شده و درنظر داریم یک ایستگاه دیگر در کوی شهید مطهری احداث شود.

وی اظهارکرد: اعتبار این طرح باید از ردیف ملی تامین شود و براساس بررسی های به عمل آمده یکهزار میلیارد ریال برای تکمیل این طرح بر اساس نقشه اولیه نیاز است.

مختاری گفت: باتوجه به اینکه ردیف اعتباری طرح فاضلاب گناوه باید ازطریق ملی تامین شود از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی نمی توان اعتباری تخصیص داد اما با این وجود قراراست همکاری شود.

مدیر آب و فاضلاب شهر گناوه اظهارکرد: در مدت 3 سال مسئولیت قراربود اعتبارات خوبی در چند مرحله اختصاص یابد که در یک مرحله 40 میلیارد ریال پیش بینی شد اما تنها 35 میلیارد تامین و در ساحل و برخی نقاط شهر هزینه شد.

مختاری ادامه داد: در یک مرحله نیز 65 میلیاردریال اعتبار در نظر گرفته شد که بدلیل مشکلات مالی و اقتصادی کشور تنها 900 میلیون ریال اختصاص یافت و پارسال نیز قراربود 60 میلیاردریال تخصیصی داده شود که انجام نشد.

وی درباره برنامه های آینده این طرح گفت: اگر اعتبار به طرح فاضلاب گناوه اختصاص داده شود در وهله اول باید به سراغ بازار که چشم و آبروی شهر است و سالانه مسافران زیادی به این نقطه سفر می کنند رفت اما این درحالی است که براساس سیاست های تعیین شده باید نقاطی که نیمه تمام مانده به اتمام برسد و پس از آن به سمت بازار و دیگر محلات رفت.

وی خبرنگاران را پل ارتباطی بین مردم و مسئولان دانست و افزود: از خبرنگاران شهرستان انتظار داریم که اگر نواقص و اشکالی در خدمت رسانی به مردم وجود دارد به این مجموعه اطلاع دهند تا در رفع آنان بکوشیم.

در این نشست شرکت کنندگان از فرماندار، استاندار بوشهر و نماینده مجلس خواستند تا در به اتمام رساندن این طرح را که به یک معضل اساسی تبدیل شده به عنوان اولویت کاری خود قرار داده و در رفع آن از طریق وزارتخانه متبوعه چاره اندیشی کنند.

در پایان این نشست چندتن از خبرنگاران فعال که با گروه مجازی صدای شهر ارتباط دارند، تجلیل شدند.

شهر گناوه مرکز شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر حدود 70 هزارنفر از جمعیت 103 هزاری این شهرستان را درخود جای داده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر