شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۳۱۲
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۵

فکرشهر: پژوهشگر برتر تاریخ مطبوعات ایران بر لزوم توجه ویژه به رسانه‌های چاپی تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها اکنون به‌جای همگرایی، واگرایی دارند.

سیدفرید قاسمی

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سید فرید قاسمی صبح جمعه در آئین گرامیداشت روز خبرنگار در بوشهر اظهار داشت: امروز با گسترش فضای مجازی، برخی رسانه‌های بی‌هویت منبع خبری جامعه هستند و رسانه‌ها باید برای بهبود این وضعیت تلاش دو چندانی داشته باشند.

وی اضافه کرد: با بروز رسانه‌های برخط امروز با شاهد بی‌رونق‌ترین زمان برای رسانه‌های چاپی هستیم.

این  پژوهشگر تاریخ مطبوعات بیان کرد: رسانه‌ها اکنون به‌جای همگرایی، واگرایی دارند، در جهان پایگاه خبری برای رسانه کاغذی خریدار می‌سازند، اما اکنون ما اینکار را انجام نمی‌دهیم.

وی افزود: اکنون رسانه‌های چاپی نباید به خبر بپردازند چرا که انعکاس خبر با ظهور رسانه‌های برخط رسیدن به یک دشت سوخته است و به جای انعکاس خبر باید ارائه نظر کرد.

قاسمی خطاب به مسئولان گفت: مسئولان نباید به‌جای اینکه رسانه‌های چاپی را حمایت کنند اقدام برای رونق بخشی به برخی رسانه‌های بی‌هویت کنند.

وی ادامه داد: مردم ما برای انتخاب یک فست فود خوب بسیار جست‌وجو می‌کنند اما وقتی به غذای روح می‌رسد هر مطلب در هر رسانه‌ای را منبع قرار می‌دهند.

قاسمی اضافه کرد: رسانه‌های محلی نباید مقلد روزنامه‌های کشوری باشند چرا که نوع این دو روزنامه‌نگاری با هم متفاومت است و گاهی مطالب روزنامه‌های محلی مرجع روزنامه‌های کشوری می‌شوند.

وی با اشاره به مرزی بودن استان بوشهر، بیان کرد: رسانه‌های استان‌های مرزی مسئولیتی سخت‌تر از دیگر استان‌ها دارند چرا که علاوه بر دغدغه محلی باید منافع ملی را نیز توجه داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر