يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۳۶۴
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۰

فکرشهر: مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: هماهنگی مطلوبی بین مجموعه سلامت در استان بوشهر ایجاد شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، پرویز رمضانی ظهر شنبه در نشست با مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان اظهار داشت: همکاران ما در مراکز خدمات جامع سلامت به‌عنوان خط مقدم ارائه خدمات به مردم هستند و از زحمات و تلاش این عزیزان در طی سالیان گذشته که خدمات مطلوب و با کیفیتی  را در این طرح به مردم ارائه کرده‌اند، تشکر می‌کنیم.

رمضانی ادامه داد: خوشبختانه در سطح استان بوشهری هماهنگی و همکاری بسیار خوبی بین مجموعه ما و دانشگاه علوم پزشکی در بحث پزشک خانواده وجود دارد.

وی افزود : شبکه‌های بهداشت با فعالیت‌ها و هماهنگی‌های بین بخشی که انجام می‌دهند، توانسته‌اند مردم را از خدمات بهتری بهره‌مند سازند، پس در واقع بار اصلی این طرح به دوش آنها است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر بیان کرد: در طی این چند سال اخیر و با شروع دولت تدبیر و امید گام‌های اساسی برای تحقق مطالبات مردم در حوزه سلامت و بهداشت که یکی از اولویت‌های این دولت بوده برداشته شده است و قطعا طرح‌های بزرگی مانند طرح تحول نظام سلامت و پزشک خانواده با چالش‌ها و مشکلاتی همراه است.

رمضانی تصریح کرد: در سطح استان بوشهر ۴۹۰ هزار نفر بیمه شده روستایی در قالب صندوق‌های مختلف داریم که جامعه هدف ما که همان بیمه سلامت روستایی است، تقریبا ۳۴۰ هزار نفر هستند که خدمات کلینیک و پاراکلینیکی از طریق این بیمه دریافت می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با افزایش سهم  صندوق بیمه روستایی و یک درصد ارزش افزوده، پرداخت مطالبات پزشکان در بخش درمان و بهداشت با تاخیر همراه نیست به‌نحوی که  در ۴ ماهه اول سال جدید توانسته‌ایم ۷۰ تا ۸۰ درصد مطالبات پزشکان در سطح یک را پرداخت کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر آماری از وضعیت ارائه خدمات و بار مراجعات و هچنین هزینه‌ای این طرح را بیان کرد و گفت: با توجه با سرانه ویزیت پزشک خانواده  که 1.9 در استان است، شهرستان دشتستان توانسته این این سرانه را به ۲.۲ برساند که نشان می‌دهد مردم دشتستان از خدمات بیشتری در این طرح بهره‌مند شده‌ اند.

رمضانی وجود هم‌پوشانی دفترچه سایر بیمه‌ها در کنار بیمه روستایی را یکی از چالش‌های اساسی این طرح بیان کرد و افزود: این سازمان توانسته با پایش و ارزیابی اکه با سایر سازمان‌های بیمه‌گر انجام دهد، تعداد قابل توجهی از این بیمه‌ها را باطل و از لیست خارج کنیم که این نیز چالش‌های دیگری از قبیل کم شدن سهم  سرانه بیمه روستایی را در بر دارد.

وی ادامه داد: می‌خواهیم با برگزاری  این نشست‌ها، با همفکری و ارائه  نظرات در خصوص این چالش‌ها و رفع ابهامات و مشکلات موجود به راه‌کارهای اساسی برسیم و در این راه همکاری و تعامل صمیمانه مدیران شبکه و پزشکان مراکز مجری طرح پزشک خانواده با بیمه سلامت می‌تواند ما را به هدف خود که ارائه خدمات مطلوب و بهینه است برساند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز گفت: این نشست برای ارائه نظرات و پیشنهادات پزشکان مراکز مجری طرح پزشک خانواده در خصوص چالش‌ها و مشکلات این طرح برگزار شده است.

حسین دارابی افزود: قطعا پزشکان مراکز مجری طرح با ابهامات و مشکلاتی روبرو هستند که سعی می‌شود با همکاری و تبادل نظر با مدیران بیمه سلامت استان به بررسی و حل این معضلات بپردازیم.

نشست هم اندیشی مدیر کل بیمه سلامت بوشهر با مدیر شبکه بهداشت و درمان  و پزشکان مراکز مجری طرح پزشک خانواده در شهرستان دشتستان برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر