سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۴۷۹
سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

فکرشهر: مدیرمطالعات پایه منابع آب شرکت سهامی آب منطقه استان بوشهر گفت: دشتی این استان با میانگین تغییرات دراز مدت سطح آب به میزان 16 سانتی متر در سال و تغییرات حجم مخزن سفره آب زیرزمینی به میزان 9 میلیون مترمکعب از شهرستان هایی است که همه دشت های آن بحرانی و ممنوعه شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، حسین تقی زاده افزود: بیشترین افت منابع آبی در شهرستان دشتی دریکسال گذشته مربوط به آبخوان های لاور و باغان به ترتیب به میزان 98 و 93 سانتی متر بوده است.

وی اضافه کرد: برداشت بی رویه از دشت های این شهرستان در11 ماه سال گذشته به حدی بالا بود که با وجود افزایش تراز متوسط تغذیه 140 سانتی متری با بارشهای سال 95، همچنان افت حدود یک متری در دشت های این شهرستان محسوس است.

تقی زاده ادامه داد: البته بارش باران های بهمن و اسفند ماه سال گذشته بخشی از کسری مخزن دشت های این شهرستان را جبران کرد، طوریکه میانگین کسری مخزن دراز مدت این شهرستان در اسفند نسبت به بهمن 95، حدود 3.51 میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، حفر چاه، اضافه برداشت های غیر مجاز، کف شکنی های مستمر، تقلیل بارش ها و تغییرات اقلیمی را از عوامل اصلی بروز بحران کم آبی و خشکسالی در استان بوشهر و شهرستان دشتی عنوان کرد.

شهرستان دشتی با مرکزیت شهر خورموج یکی از قطب های مهم کشاورزی استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر