شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۴۸۷
سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

فکرشهر: مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه ۵ درصد از مردم استان بوشهر تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، گفت: هم اکنون در استان بوشهر ۲ هزار و ۵۰۰ تبعه خارجی تحت پوشش بیمه هستند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، پرویز رمضانی صبح سه‌شنبه در جمع مسئولان سلامت استان بوشهر با گرامیداشت سالروز تاسیس بیمه سلامت اظهار داشت: جامعه هدف بیمه سلامت اکنون شامل کارکنان دولت، سایر اقشار، بیمه سلامت همگانی و صندوق روستایی هستند که بالغ بر ۴۹۰ هزار نفر در استان بوشهر هستند.

وی افزود: با توجه به برنامه های دولت یازدهم، تمام افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای در کشور نیستند به صورت رایگان می توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

وی عنوان کرد: اکنون تنها ۵ درصد از مردم استان بوشهر زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و آن هم تنها بخاطر عدم حضور خود برای ثبت نام است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر از وجود ۸۷۰ بیمار خاص در استان بوشهر خبر داد و عنوان کرد: برای این افراد خدمات بیشتری ارائه می شود و ۹۵ درصد از هزینه های داروها و خدمات درمانی در خصوص بیماری خاص توسط بیمه پرداخت می شود.

رمضانی  گفت: ۲۰ درصد از افراد تحت پوشش سلامت در استان بوشهر را کارمندان دولت و ۸۰ درصد بصورت رایگان دفترچه سلامت برای آنها صادر شده است.

وی بیان کرد: با توجه به طرح برون سپاری خدمات اکنون ۲۳ دفتر پیشخوان در استان بوشهر خدمات عرضه می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان خاطر نشان کرد: اکنون ۱۵ بیمارستان، ۴۵۰ مرکز درمانی و بالغ بر ۹۵ درصد از موسسات تشخیصی درمانی در استان بوشهر طرف قرار داد با بیمه سلامت هستند.

رمضانی خاطرنشان کرد: در سال گذشته میزان مراجعه بیمه‌شدگان ما در استان بوشهر دو میلیون مورد با اعتباری بالغ بر ۹۱ میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: باتوجه به رفتن خدمات به سمت الکترونیکی شدن، بیمه سلامت نیز در نظر دارد با الکترونیکی کردن خدمات موجب حذف دفترچه شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر در خصوص بیمه کردن اتباع خارجه بیان کرد: اکنون در استان بوشهر ۲ هزار و ۵۰۰ اتباع تحت پوشش بیمه هستند و خدمات مانند بیمه شدگان ایرانی به آنها نیز ارائه می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر