جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناس آب و خاک اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: هم اینک 15 بیمارستان دراین استان وجود دارد که روزانه چهار تن و750 کیلوگرم زباله عفونی و عادی تولید می کنند.به گزارش فکرشهر، فریبا دهقان افزود: از این میزان دو هزار و 150 کیلوگرم از زباله ها عفونی و مابقی عادی است که با پسماندهای عفونی جداگانه جمع آوری و در کیسه های رنگی ریخته می شود.وی اضافه کرد: از مجموع 15 بیمارستان استان بوشهر 10 بیمارستان دستگاه امحای پسماند عفونی فعال دارند.
کد خبر: ۳۶۵۳
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۶

فکرشهر: کارشناس آب و خاک اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: هم اینک 15 بیمارستان دراین استان وجود دارد که روزانه چهار تن و750 کیلوگرم زباله عفونی و عادی تولید می کنند.

به گزارش فکرشهر، فریبا دهقان افزود: از این میزان دو هزار و 150 کیلوگرم از زباله ها عفونی و مابقی عادی است که با پسماندهای عفونی جداگانه جمع آوری و در کیسه های رنگی ریخته می شود.

وی اضافه کرد: از مجموع 15 بیمارستان استان بوشهر 10 بیمارستان دستگاه امحای پسماند عفونی فعال دارند.

کارشناس آب و خاک اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: سه بیمارستان نیز با وجود داشتن این دستگاه اما هنوز آن را راه انداز نکرده اند و دو بیمارستان نیز هنوز اقدامی برای نصب دستگاه پسماند عفونی انجام نداده اند.

دهقان گفت: مطب ها و درمانگاه های موجود در استان بوشهر که روزانه حجم بالایی پسماند عفونی تولید می کنند نیز فاقد سیستم های مخصوص امحا هستند.

کارشناس آب و خاک اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: فقدان یک سیستم پشتیبان برای امحای زباله های عفونی در این استان بر مشکلات افزوده است.

وی افزود: برخی اوقات اگر سیستم اتوکلاو ( سیستم امحای پسماند عفونی ) یک بیمارستان خراب شود تا مدت زمان زیادی طول می کشد که تعمیر و فعال شود و در این مدت به دلیل فقدان سیستم پشتیبان برای امحای زباله های عفونی مشکل آفرین می شود.

وی گفت: هرچند در مرکز استان بوشهر بیمارستان ها در قالب قراردادی با شهرداری در چنین مواقعی برای جمع آوری و امحای پسماند عفونی اقدام می کنند اما در سایر شهرستان ها معلوم نیست که چنین اقدمی انجام شود.

دهقان افزود: باید تدبیری اساسی برای جمع آوری و امحای زباله های عفونی در استان بوشهر اندیشیده شود تا به وضعیت مطلوبی در این زمینه دست یابیم. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر