سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۶۱۹
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۶

فکرشهر: امام جمعه عسلویه خواستار توجه به اشتغال مردم و میزبانان پارس جنوبی در صنایع این منطقه شد و گفت: سهم مردم شهرستان عسلویه از پارس جنوبی آلودگی و بیکاری است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه به موضوع گناهان کبیره اشاره کرد و اظهار داشت: صفت دروغ یکی از گناهان کبیره و صفتی زشت و ناپسند است.

وی با استناد به سخنان امیرالمومنین علی(ع) برخی نتایج دروغ را تشریح کرد و افزود: دروغ موجب رسوایی، خسران در دنیا و آخرت و ملامت و پشیمانی است و دروغگویی از ضعف ایمان است دروغ وایمان با هم جمع نمی‌شوند.

هاشمی‌نژاد درخطبه دوم به بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: رهبری به دولت توصیه‌هایی داشتند از جمله اینکه وقت کم است و کار بسیار باید اولویت ها را درنظر بگیرید؛ اولویت امروز مسئله عدالت و ریشه‌کن کردن فقر و فساد است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در خصوص تصمیم‌گیری‌های بین‌المللی هم تاکید کردند که دشمن تمام توان خود را به کاربرده تا نظام اسلامی را نابود کند. دشمن در این ۴۰ سال چیزی برای نابودی نظام کم نگذاشته است؛ بعضی با صراحت اعلام می‌کنند که درصدد نابودی این نظام هستند و برخی نیز مرموزانه و پنهانی این فعالیت‌ها را انجام می‌دهند.

انتقاد از عملکرد مجلس

امام جمعه عسلویه به نشست‌های مجلس برای بررسی صلاحیت و رای اعتماد به  وزیران پیشنهادی دولت اشاره کرد و افزود: متاسفانه مجلس آن مجلسی که ما می‌خواهیم نیست؛ استدلال‌های آبکی و اظهار نظرها را ببینید. کم سوادی، کم‌تحربگی و تحلیل‌های ضعیف مشهود است. برخی از شعار مرگ بر آمریکا دادن در مجلس ابا دارند. عکس سلفی کذایی در مجلس بچه‌گانه بود و ضد ارزشی و مایه آبرو ریزی بود.

وی به شهادت شهید حججی اشاره کرد و گفت: شهید حججی غوغا کرد و باعث تحول در افراد و تقویت روحیه ایثار و شهادت در جامعه می‌شود.

هاشمی‌نژاد در خصوص استخدام نیروها در شرکت‌های منطقه بیان کرد: طبق گزارشاتی که به ما رسیده یک سری استخدام‌ها انجام شده که استخدام نیروهای بومی از انگشت دست هم کمتر است. ظاهرا این آزمون‌ها برای این است که عریضه خالی نباشد و بعد نورچشمی‌ها جذب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: فلرهای خفه کننده نصیب مردم بیدخون و عسلویه می‌شود ولی آیا این انصاف و عدالت است؟ آقای وزیر، خانم وکیل، آقای استاندار، مطالبه حق مردم را بشنوید. مردم دردهای کهنه‌ای دارند، آلودگی ۲۰ ساله، بیکاری ۲۰ ساله باعث نگرانی است. باید از سر صداقت مشکل مردم را حل کنید.

مقابله جدی با مواد مخدر

امام عسلویه از مبارزه نیروی انتظامی شهرستان با قاچاق کالا و مواد مخدر تشکر کرد و گفت: در این یک ماه بیش از ۱.۵ تن مواد مخدر در شهرستان کشف شده که جای تقدیر دارد از نیروی انتظامی شهرستان وفرمانده مخلص ولایی و انقلابی تشکر کنیم

وی به مراسم استقبال از شهداء نیز اشاره کرد و اظهار داشت: روز شنبه میزبان ۳ شهید خوشنام در شهرستان هستیم که در روستای اخند تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

هاشمی نژاد افزود: از همه مردم دعوت می‌کنم  در مراسم استقبال از این شهیدان در فرودگاه عسلویه و مراسم وداع در حسینیه صاحب الزمان (عج) عسلویه و مراسم تشییع و تدفین در دهستان اخند شرکت کنیم.

وی اضافه کرد: ما به شهدا مدیون هستیم و باید تبرک جست از شهدا و بهره معنوی برد. شهدا برگردن ما حق دارند و به سادگی این حق ادا نمی‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر