جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۶۶۰
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۸

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در سال تحصیلی 95 - 96 در این استان 126 دانش آموز مقطع ابتدایی ترک تحصیل کردند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، ناصر کرمی روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: از این شمار دانش آموز ترک تحصیل کرده 48 نفر دختر و 78 تن پسر هستند.

وی اضافه کرد: بیشترین تعداد دانش آموزانی که ترک تحصیل کرده اند مربوط به شهرستانهای دشتستان، بوشهر و گناوه است.

کرمی، مهاجرت، ازدواج، بیماری، طلاق والدین، دیر آموز و بدسرپرست و فقر را از مهمترین علل و عوامل ترک تحصیل و بازماندن کودکان از تحصیل در استان بوشهر عنوان کرد.

وی یادآور شد: افزون براین جمعیت بی سوادان استان در رده سنی 10 تا 19 سال نیز 372نفر شناسایی شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، برضرورت انجام کار پژوهشی مشخص برای شناسایی علت های ترک تحصیل و بازماندگی تحصیلی کودکان در سن تحصیل در استان تاکید کرد.

وی با اشاره به آغاز پروژه مهر گفت: تلاش می شود با اجرای پروژه مهر سال تحصیلی جدید هرچه بهتر آغاز شود.

کرمی افزود: یکی از دغدغه های امسال آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی است طوریکه برای سال تحصیلی جدید یکهزار و 800 نیروی انسانی کم داریم.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی ثبت نامشان انجام شده است، گفت: به دلیل انتخاب رشته، ثبت نام در مقطع دبیرستان و متوسطه دوم به نرم قابل قبول خود نرسیده است.

کرمی، خواستار سرعت بخشی در ابلاغ اعتبار تعمیر و تجهیز مدارس شد و گفت: همکاری و همراهی دستگاههای اجرایی بویژه شهرداری ها برای آغاز سال تحصیلی جدید ضروری است.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان بوشهر گفت: امسال 134کلاس در قالب 29 پروژه عمرانی آموزشی با 285میلیارد ریال اعتبار همزمان با هفته دولت و اول مهر در این استان به بهره برداری می رسد.

احمد مرادی افزود: از این تعداد 73 کلاس درس در قالب 14 طرح با 137میلیارد ریال برای هفته دولت و 61 کلاس درس در قالب 15 طرح با 148میلیارد ریال در اول مهر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

در سال تحصیلی گذشته (95- 96) 207 هزار دانش آموز در 2 هزارو 150 آموزشگاه در استان بوشهر مشغول تحصیل بودند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر