يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۶۸۰
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷

فکرشهر: معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتی گفت: بیماری قلبی و عروقی مهمترین عامل مرگ و میرها در این شهرستان شناسایی شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، پرویز احمدی روز یکشنبه در جمع مسئولان بهداشتی دشتی افزود: پارسال 381 مورد مرگ و میر در شهرستان دشتی ثبت شده است که 197مورد (معادل 51 درصد) آنها به دلیل بیماریهای قلبی و عروقی بوده است.

وی اضافه کرد: اصلاح سبک زندگی، بهبود تغذیه، انجام ورزش منظم و مستمر ، چکاپ بموقع و پیگیری امور درمانی می تواند مانع از مرگ بر اثر نارسایی های قلبی و عروقی باشد.

احمدی بیان کرد: در دولت یازدهم با راه اندازی پایگاه های سلامت توجه ویژه ای به امر سلامت شهروندان در سطح شهرستان دشتی شده است و در زمان حاضر امکان چکاپ رایگان میانسالان در تمامی مراکز جامع سلامت شهرستان دشتی وجود دارد.

وی تاکید کرد: همه شهروندان میانسال و بالاتر می توانند با مراجعه به پایگاه های سلامت شهرستان و به صورت رایگان از وضعیت سلامت قلب و عروق خود مطلع شوند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت دشتی اضافه کرد: عامل دوم مرگ و میر در این شهرستان بیماری سرطان با فراوانی 13 درصد است.

احمدی، از همه مردم شهرستان دشتی خواست از امکاناتی که دولت برای سلامت آنان در پایگاه های سلامت فراهم کرده استفاده کنند تا شاهد کاهش مرگ ومیرهای ناگهانی باشیم.

شهرستان دشتی با 84 هزار نفر جمعیت در 80 کیومتری جنوب بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر