دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۶۹۶
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲

فکرشهر: مدیر پروژه ترسیب کربن استان بوشهر گفت: اجرای پروژه‌های منابع طبیعی با مشارکت اولین تعاونی فراگیر ملی منابع طبیعی و آبخیزداری استان در شهرستان دشتستان آغاز شده است.

منابع طبیعی.jpg

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، پرویز دانش پور صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعضای این تعاونی را تعداد ۲۵۰ نفر از بهره‌برداران منابع طبیعی در روستاهای بخش شبانکاره تشکیل می دهند که در قالب تعاونی در اجرای پروژه های مختلف، منابع طبیعی را همیاری می کنند.

مدیر پروژه ترسیب کربن استان بوشهر تصریح کرد: انجام هلالی های  آبگیر، مراقبت و آبیاری، اطفاء حریق و نگهداری فضای سبز ،از جمله پروژه‌های اجرا شده ای  است که در نیمه نخست سال با مشارکت  تعاونی های مردمی انجام شده است.

وی سطح پروژه‌های اجراشده را نیز ۴۰۰ هکتار دانست و اظهار داشت: مجموع مبلغ قراردادهایی که در نیمه نخست سال با همکاری تعاونی های مردمی پروژه های منابع طبیعی اجرا شده است  ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

دانش پور با بیان اینکه یکی از دلیل های تخریب منابع طبیعی، نیازهای پایه ای و شغلی وابسته به آن است اظهار کرد: طرح ترسیب کربن با تقویت منابع درآمدی وایجاد اشتغال سعی در کاهش وابستگی به منابع پایه طبیعی مانند آب، خاک و گیاه دارد.

مدیر پروژه ترسیب کربن استان بوشهر ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در پروژه بین‌المللی‌ ترسیب کربن مدنظر است کمک به مسائل زیست‌محیطی و اقتصاد و توسعه روستایی و مشارکت مردمی است که مردم می‌توانند در قالب شرکت های تعاونی در این پروژه ها  نقش‌آفرینی کنند.

وی اضافه کرد: برای ماندگاری پروژه های منابع طبیعی و آبخیزداری در روستاها باید فرهنگ مشارکت را احیاء کنیم و در هر کاری اگر مشارکت مردمی را داشته باشیم نتیجه مطلوبی از اقدامات خودمان خواهیم گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر