يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۷۰۳
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۵

فکرشهر: اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از امروز کار خود را در روستاهای محروم شهرستان تنگستان بوشهر آغاز کرد.

اردوی جهادی

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ظهر یکشنبه  در آیین افتتاحیه اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اردوهای جهادی تمرین سخت‌کوشی و خدمت به مردم محروم است و این حرکت بسیار قیمتی و ارزشمند است.

دکتر حیدر عزیز نژاد با اشاره به پیشینه حرکت‌های جهادی افزود: پیشینه اردوهای جهادی برمی‌گردد به حرکت‌های خودجوش مردمی در اوایل انقلاب که نیروهای انقلابی درب منازل مراجعه و نیازهای مردم را برطرف می‌کردند اما این حرکت ارزشمند که به فراموشی سپرده‌شده بود بار دیگر توسط دانشجویان بسیجی در قالب اردوهای جهادی در روستاهای محروم کشور احیا شد.

وی خاطرنشان کرد: خدمت به مردم محروم جزو آرمان‌ها و اهداف انقلاب و پیمانی بود که با شهدا بسته شد؛ اما مسئولان باید پاسخگو باشند که برای خدمت به مردم مناطق محروم چه کرده‌اند؟

دکتر عزیز نژاد تأکید کرد: امروز کشور باید به دست نیروهای جوان، مؤمن و متعهد ساخته شود زیرا اتکا به کسانی که تنها به فکر منافع شخصی خود هستند کشور را به پیشرفت نخواهد رساند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی بوشهر نیز با تشکر از کسانی که در برگزاری اردوهای جهادی تلاش می‌کنند گفت: این حرکت باارزش، باقیات‌الصالحاتی هم برای دانشجویان هم برای مسئولانی است که برای اردوهای جهادی فعالیت می‌کنند.

رضا آبشیرینی افزود: اگر بخواهیم حرکتی انجام دهیم و آن حرکت اثربخش باشد و محرومیتی از جایی برطرف شود، باید خارج از روال اداری اقدام کنیم و مقید به امور اداری نباشیم.

وی با اشاره به اینکه فلسفه نخست اردوهای جهادی، خودسازی دانشجویان است افزود: دانشجویان در این اردوها باید به خودسازی و تهذیب نفس بپردازند و همه اقشار دانشجو می‌توانند در این اردوها شرکت کنند.

آبشیرینی گفت: در اردوهای جهادی توجه ویژه به خانواده شهدا باید مدنظر قرار گیرد و بخشی از بدنه دانشجویی به‌عنوان معین خانواده شهدا، مشکلات این عزیزان را پیگیری کنند.

وی بیان داشت: اردوهای جهادی در سه مقطع زمانی، نوروز، تابستان و بهمن‌ماه برگزار می‌شود که اردوی بهمن‌ماه بیشتر برای استمرار و پیگیری کارها و پیوند بین دانشجویان و روستاییان انجام می‌شود.

مسئول اردوی جهادی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: در اردوهای جهادی امسال دانشگاه که به نام شهید ابراهیم هادی مزیّن است، حدود ۷۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر از ۲۹ مرداد تا هفتم شهریور در سه روستای محروم از توابع شهرستان تنگستان فعالیت می‌کنند.

حسن باربرز افزود: تعدادی از دانشجویان جهادی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از حدود سه ماه پیش کارهای مقدماتی و تدارکاتی برگزاری این اردو را انجام دادند که از این نیز به‌عنوان یک حرکت جهادی می‌توان نام برد.

وی بیان داشت: روستای کلات، کرّی و سالم آباد از منطقه بوالخیر شهرستان تنگستان برای اردوی جهادی انتخاب‌شده و خدمات متفاوتی در زمینه‌های بهداشت و درمان، علمی آموزشی و فرهنگی اجتماعی به روستاییان این مناطق ارائه خواهد شد.

باربرز از نقاط قوت اردوی جهادی امسال را تعامل با ارگان‌ها و اشخاص مختلف عنوان و اظهار امیدواری کرد اردوی جهادی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در شأن مردم و دانشجویان برگزار شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر