يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهرگفت: بیش از 45 شبکه های آبرسانی شهری این استان فرسوده است که موجب هدررفت آب می شود.به گزارش فکرشهر، مهندس کیقباد یاکیده افزود: فرسودگی شبکه های آبرسانی در استان بوشهر موجب هدررفت بین 30 تا 33درصدی آب شده است .وی افزود: امسال سال سختی برای تامین آب شرب در سطح کشور و بخصوص در استان های گرم و خشک مانند بوشهر است و تنها با مدیریت مصرف و همکاری مردم و مسوولان محلی می توانیم در گرمای طاقت فرسا این مشکل را مدیریت کنیم .
کد خبر: ۳۷۴۵
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۹

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهرگفت: بیش از 45 شبکه های آبرسانی شهری این استان فرسوده است که موجب هدررفت آب می شود.

به گزارش فکرشهر، مهندس کیقباد یاکیده افزود: فرسودگی شبکه های آبرسانی در استان بوشهر موجب هدررفت بین 30 تا 33درصدی آب شده است .

وی افزود: امسال سال سختی برای تامین آب شرب در سطح کشور و بخصوص در استان های گرم و خشک مانند بوشهر است و تنها با مدیریت مصرف و همکاری مردم و مسوولان محلی می توانیم در گرمای طاقت فرسا این مشکل را مدیریت کنیم .

یاکیده تصریح کرد: بیش از 90 درصد آب استان بوشهر از خارج از استان تامین می شود و درحالی که قرار بوده در زمان افتتاح و بهره برداری (سال 1382) از خط آبرسانی کوثر که مهمترین خط انتقال آب استان بوشهر است حدود 40 انشعاب وصل شود اما درحال حاضر به دلیل نیاز مردم و توسعه های صورت گرفته در شهرها و روستاهای استان بیش از 200 انشعاب از خط کوثر آبگیری می کنند که مشکلات زیادی برای تامین آب استان ایجاد کرده است .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: در حالیکه سرانه مصرف آب درکشور حدود 200 لیتراست اما در استان بوشهر به 300 لیتر هم می رسد اما به دلیل مصرف بی رویه و فرسودگی شبکه و هدررفت کمتر از 150 لیتر به دست مصرف کننده نمی رسد و هنوز بسیاری از نقاط استان بوشهر با کمبود و سهمیه بندی آب مواجه هستند.

وی تصریح کرد: درحال حاضرهزینه تمام شده هرمتر مکعب آب بیش از 10 هزار ریال است اما به طور میانگین کمتر از یکهزار و 400 ریال به دست مصرف کننده خانگی می رسد .

یاکیده افزود: شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی دارای 230 کیلومتر شبکه آبرسانی است که 110 کیلومتر آن فرسوده است که باعث هدررفت بیش ازحد آب شبکه آبرسانی شده ونارضایتی شدید مردم را پی داشته است .

وی در مورد وضعیت آبرسانی شهر زلزله زده شنبه دشتی نیز گفت: شهر شنبه بعد از زلزله به دلیل شرایط خاص حادثه تمام کنتورهای آب جمع شده است و این موجب شده که بیش از 623 لیترسرانه آب توزیع شود و هنوز هم مردم مشکل داشته باشند.

یاکیده تصریح کرد: مردم باید با همکاری شورا و مسوولان محلی 900 کنتور موجود آب خود را نصب کنند تا بتوان میزان مصرف و توزیع مناسب آن را مدیریت کرد و مشکل کمبود آب را برطرف کرد.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر