دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۶۵۹
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۶

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: در آستانه ماه محرم بازرسی‌های بهداشت محیطی از بازار ته‌لنجی فروشان دیر انجام شد.

به گزارش فکرشهر، عادل مقدس صبح چهارشنبه در حاشیه این بازدید با اشاره به افزایش تقاضای خرید مواد اولیه غذایی در آستانه ماه محرم اظهار داشت: معمولاً با آغاز و فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، شهروندان بنا به اعتقادات مذهبی اقدام به پختن نذری و پخش نذورات خود در قالب مواد غذایی در بین مردم می‌کنند که لازم است مواد اولیه غذایی را از مراکز و مغازه‌های مورد اعتماد خریداری کنند که ازلحاظ بهداشتی سالم و دارای ارزش غذایی و مصرف انسانی باشد.

وی گفت: تمامی مغازه‌های عرضه‌کننده اقلام مواد غذایی در بازار ته‌لنجی فروشان دیّر توسط کارشناسان بهداشت محیط بازدید و آموزش لازم در خصوص سلامت کالا و اهمیت وجود تاریخ انقضاء مصرف به متصدیان صنوف ارایه شد.

به نوشته ی مهر، وی ادامه داد: واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر باهدف کنترل‌های بهداشتی و جلوگیری از تخلفات بهداشتی و ممانعت از عرضه و فروش مواد غذایی غیرمجاز برنامه تشدید بازرسی‌های سرزده از کلیه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در تمام شهرستان اجرا می‌کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر تصریح کرد: در طول ایام محرم بازرسان بهداشت محیط به‌صورت سرزده و در قالب تیم‌های چندنفره از صنوف مواد غذایی، آشپزخانه حسینیه‌ها، یخ‌سازی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید خواهند داشت.

وی با اشاره به بازدیدهای بهداشتی از حسینیه‌ها، مساجد و تکایا گفت: در این بازدیدها ضمن کنترل موارد بهداشت محیطی نسبت به ارائه آموزش‌های لازم در خصوص رعایت بهداشت فردی در توزیع نذورات، بهداشت مواد غذایی و بهداشت ابزار کار و همچنین نکات بهداشتی در استفاده از ظروف یک‌بارمصرف اقدام شد.

مقدس در پایان بیان داشت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را با سامانه ۱۹۰ گزارش نمایند تا در اسرع وقت پیگیری به عمل آید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر