جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۷۰۱
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶

فکرشهر: امام جمعه دلوار گفت: آمریکا و حاکمان بی‌کفایت آن هنوز عظمت ملت ایران را نشناخته‌اند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با اشاره به ۳۱ شهریور آغاز جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ و آغاز هفته دفاع مقدس اظهار داشت: حماسه دفاع مقدس دستاوردهای بسیاری برای ملت سرافراز ایران به ارمغان آورد و پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را مستحکم‌تر کرد.

وی اضافه کرد: دفاع مقدس گنجینه گران‌بها و سرمایه‌ای تمام ناشدنی است که می‌تواند از نظام اسلامی در سخت‌ترین شرایط حفاظت و نگهداری کند.

امام جمعه دلوار افزود: تقارن ماه محرم با هفته دفاع مقدس، نمادی از حرکت عاشورایی رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس است که ما به تاسی از روحیه شهادت طلبی اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش، جان خود را  در طبق اخلاص گذاشتند و از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کردند.

حجت‌الاسلام زاهددوست خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم امانت‌دار خون شهدا و آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی باشیم و از آن به درستی امانت‌داری کنیم.

تبیین فرهنگ عاشورا

وی ادامه داد: باید در هفته دفاع مقدس که مقارن با ماه محرم است فرصت را مغتنم بدانیم و در راستای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورا به نسل‌ جوان و نوجوان تلاش کنیم.

امام جمعه دلوار تصریح کرد: همه باید با حفظ وحدت و انسجام، در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیار باشیم و از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پاسداری کنیم.

وی با بیان اینکه انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان یک امر لازم و ضروری است، تاکید کرد: فرماندهان و ایثارگران باید به مدارس بروند و دستاوردهای دفاع مقدس را برای نسل امروز بازگو کرد.

احیای فریضه امر به معروف

زاهددوست با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر، اضافه کرد: ماه محرم  بهترین فرصت برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

وی گفت: یکی از اهداف مهم قیام امام حسین (ع) احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بود و همه ما مسلمانان و پیروان سیدالشهدا باید نسبت به احیای این فریضه الهی احساس مسئولیت کنیم زیرا این موضوع، یکی از اهداف اصلی سیدالشهدا بوده و در این راه به شهادت رسیده است.

 نقش مهم مدارس در جامعه

امام جمعه دلوار در ادامه با اشاره به اول مهر ماه بازگشایی مدارس، تصریح کرد: مدارس به عنوان مرکز تعلیم و تربیت نقش مهمی در پیشرفت، رشد و توسعه جامعه دارند.

وی اظهار داشت: اگر در هر جامعه‌ای آموزش و پرورش پویا و سر زنده و موثر باشد آن جامعه هم سر زنده و پویا خواهد شد و تمام مشکلات آن برطرف خواهد شد.

زاهددوست بیان کرد: امروز با وجود توطئه‌های گوناگون دشمنان برای به انحراف کشاندن جوانان و نوجوانان این سرزمین و با وجود فضای مجازی و ماهواره که تهدیدی جدی برای آنان است اهمیت کار آموزش و پرورش دو چندان می‌کند.

نمایش آثار شکست در سخنان رئیس جمهور آمریکا

وی با اشاره به اظهارات وقیحانه سخیف، شعاری و بی محتوا  رئیس جمهور جانی آمریکا، افزود: ترامپ به بیان اظهاراتی سخیف و دور از اصول دیپلماتیک پرداخت و طبق رویه چند ماه اخیرش اتهاماتی را متوجه ایران کرد و در راستای سیاست اعمال فشار سیاسی به جمهوری اسلامی بود.

امام جمعه دلوار خاطرنشان کرد: با سخنان رئیس جمهور آمریکا به جهان ثابت شد که چه انسان ابله و کودنی در جایگاه ریاست جمهوری کشور آمریکا است.

وی گفت: آثار شکست و خفت در سخنان گستاخانه رئیس جمهور آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل آشکار بود و ثابت شد جمهوری اسلامی و ملت ایران چگونه عرصه را بر آمریکا و استکبار جهانی تنگ کرده است.

زاهددوست افزود: این سخنان و هر گونه اقدام و سخن مداخله‌جویانه علیه ملت ایران ثابت می‌شود که آمریکا و حاکمان بی‌کفایت آن هنوز عظمت ملت ایران را نشناخته‌اند لذا همواره در محاسبات خود در مقابله با ملت ایران دچار خطا و اشتباه هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر