جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
به گزارش فکرشهر، همزمان با ماه مبارک رمضان دهمین نمایشگاه علوم قرآنی و نرم افزارهای محصولات فرهنگی روز یکشنبه در مجتمع فرهنگی هنری 9دی بوشهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و تعدادی از مسوولان استانی گشایش یافت.آیت الله صفایی بوشهری ؛ امام جمعه بوشهر*افزایش نمایشگاه کتب علوم قرآنی نقش موثری در نهادینه کردن فرهنگ علوم قرآنی در همه ابعاد شخصیتی و زندگی افراد جامعه دارد
کد خبر: ۳۷۹۲
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۶

به گزارش فکرشهر، همزمان با ماه مبارک رمضان دهمین نمایشگاه علوم قرآنی و نرم افزارهای محصولات فرهنگی روز یکشنبه در مجتمع فرهنگی هنری 9دی بوشهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و تعدادی از مسوولان استانی گشایش یافت.

آیت الله صفایی بوشهری ؛ امام جمعه بوشهر

*افزایش نمایشگاه کتب علوم قرآنی نقش موثری در نهادینه کردن فرهنگ علوم قرآنی در همه ابعاد شخصیتی و زندگی افراد جامعه دارد

* به هر میزان نمایشگاه کتاب های دینی و قرآنی به صورت دایم و مناسبتی برپا شود نقش موثری در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ علوم قرآنی در همه ابعاد شخصیتی و زندگی افراد جامعه دارد.

* نمایشگاه کنونی که در گالری مجتمع فرهنگی هنری 9دی بوشهر برگزار شده هرچند از نظر ماهوی به دلیل محدودیت فضا با شکل آرمانی فاصله دارد اما امید است با حمایت مسوولان افق نوینی با توسعه فضای نمایشگاهی برای برگزاری کیفی تر فراهم شود.

دبیرشورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری دهمین نمایشگاه علوم قرآنی دربوشهراضافه کرد: ماه مبارک رمضان بهار قرآن است و نمایشگاه قرآنی نیز بوستان ارایه قرآن و آموزه های کلام وحی به شکل مکتوب به جامعه است.

* استان بوشهر از دیرباز دارای مولفان قرآنی بوده است و هم اینک نیز مولفان گرانسنگی در زمینه علوم قرآنی دارد که نمایشگاه فرصت مغتنمی برای معرفی این افراد به جامعه است.

 

* وجود تازه های انتشاراتی و تنوع بخشی درعنوان های کتاب های دینی زمینه جذب و استقبال شایان مردم بویژه جوانان را در چنین نمایشگاه های فراهم خواهد کرد.

*افزون بر ارایه کتاب مولفان بومی دراین نمایشگاه باید زمنیه تجلیل از مولفان قرآنی و سایر حوزه ها نیز محقق شود.

*قرآن کتابی آسمانی است که انس با آن انسان زمینی را به عرش می رساند
دهمین نمایشگاه علوم قرانی استان بوشهر از 15 لغایت 30 تیر همه روز صبح و بعد از ظهر پذیرای عموم خواهد بود.

پرآور ؛ معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر

* گشایش دهمین نمایشگاه علوم قرآنی با موضوع قران و ماه مبارک رمضان قابل ستایش است

*نمایشگاه علوم قرانی با موضوع و محور قران و ماه مبارک رمضان قابل ستایش و تمجید است.

* هرچند نمایشگاه موجود از نظر فضا و شمار عنوان های کتاب و نرم افزارهای موجود قرآنی بدلیل محدودیت فضا پاسخگوی نیازهای مخاطبان نیست اما همین نمایشگاه نیز امکان دسترسی علاقه مندان به کلام وحی را فراهم کرده است.

*بدلیل ضرورت گسترش فضای نمایشگاهی در آینده نه چندان دوری محل مناسبی برای نمایشگاه در بوشهر انتخاب تا امکان برپایی نمایشگاه دایم و فصلی در مرکز این استان فراهم شود.

*باتوجه به اینکه در ماه رمضان مردم علاقه زیادی به قرائت قرآن دارند و درخشش خوب علاقه مندان به کلام وحی استان بوشهر در چند سال اخیر نیز باعث شده تا این آیین هر روزه در این ماه از شبکه دوم سراسری سیما پخش شود.

* برپایی نمایشگاه قرآنی و برگزاری ایین های قرائت قرآن نقش مهمی در ترویج و نهادینه شدن فرهنگ دینی در جامعه دارد.

* مردم استان بوشهر به خصوص جوانان مشتاق به کسب مفاهیم قرآنی هستند که این امر رسالت ما مسوولان را در فراهم کردن زیرساخت های لازم برای برپایی نمایشگاه و کلاس های قرآن دوچندان می کند.

* ایران اسلامی دارای پیشینه غنی در حوزه فرهنگ و ادب است و مردم این استان همواره با قرآن مانوس و مولفان زیادی در زمینه مسایل دینی دارد.

* برپایی نمایشگاه کتاب هر چند دارای اهمیت است ولی نباید به برپایی نمایشگاه برای ترویج فرهنگ مطالعه اکتفا کرد بلکه فعالیت های زیربنایی آن هم باید انجام شود.

حمیده ماحوزی ؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان

*برپایی نمایشگاه با هدف دسترسی آسان مخاطبان و علاقه مندان به تازه های نشر یکی از رسالت های این اداره کل است.

*نمایشگاه علوم قرآنی بویژه درماه مبارک رمضان به دلیل نیازی که دراستان بوشهر درزمینه استفاده از تنوع نرم افزار و کتب حوزه دینی وجود دارد ضروری است.

* استان بوشهر از نظر پیشینه فرهنگی از جایگاه خوبی درمسایل فرهنگی و دینی برخوردار است اما دوری از ناشران باعث شده این کمبود بیشتر احساس شود که برپایی نمایشگاه این مشکلات را برطرف می کند.

* به دلیل محدودیت فضای مناسب نمایشگاهی از شمار محدودی ناشر برای شرکت در نمایشگاه قرآنی بوشهر دعوت شده است اما این نمایشگاه دراین سطح نیز در حوزه فرهنگی استان اثرگذار است.

* به عنوان متولی بخشی از امور فرهنگی این استان ازکمبود فضای فرهنگی رنج می بردیم .

* برای برون رفت از مشکلات موجود نیازمند همکاری مسوولان ارشد استان و حمایت نماینده ولی فقیه دراستان است که درآینده ای نزدیک این مشکل برطرف شود.

* افزون بر برپایی نمایشگاه های خاص درطول سال درهفته نخست دی امسال نمایشگاه بزرگ کتاب بوشهر با حضور پرشمارتر ناشران برگزار خواهد شد تا کمبود های موجود را برطرف کند.

آنیتا مظفری ؛سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان

*در این نمایشگاه 10 هزارجلد کتاب در قالب دوهزارو 800 عنوان درمعرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

*از این شمار 350 عنوان کتاب کودک با موضوعات زندگی ائمه و پیامبران (ص) است و 430 عنوان نرم افزار علوم قرانی و کودک و نوجوان نیز ارایه شده است.

*هشت ناشر تازه های انتشاراتی خود را درحوزه دیجیتال و مکتوب در دهمین نمایشگاه علوم قرآنی بوشهر ارایه داده اند.

* کتاب های عرضه شده دراین نمایشگاه از تخفیف 10تا 50 درصدی برخوردارند و موسسات قرآنی وکانون های فرهنگی هنری مساجد نیز با تخفیف 70درصدی می توانند کتاب های مورد نیاز خود را ازاین نمایشگاه خریداری کنند.

* برگزاری یازده نشست تخصصی در زمینه سبک زندگی اسلامی، علوم قرآنی، آموزش روش عملی حفظ قرآن و خانواده موفق قرآنی از برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

* برای نخستین بار نرم افزار جامع تفسیر قرآن با 192 تفسیر شیعه و سنی و آحادیث مختلف در قالب لوح فشرده در دهمین نمایشگاه علوم قرآنی بوشهر در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

* این نمایشگاه به مدت 15 روز صبح ها از ساعت 9 تا 13.30دقیقه و بعد از ساعت 17 تا 23 آماده حضور علاقه مندان به کتاب های قرآنی است.

 

منبع: سوک

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر