شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
به گزارش فکرشهر، شاهپور رستمی در کارگروه امهال سه ساله تسهیلات بانک کشاورزی استان بوشهر افزود: مجلس شورای اسلامی همه بانک هایی که به بخش کشاورزی تسهیلاتی پرداخت می کنند را موظف کرده برای بازپرداخت این وام ها به مدت سه سال به کشاورزان مهلت دهند.
کد خبر: ۳۷۹۳
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۱

به گزارش فکرشهر، شاهپور رستمی در کارگروه امهال سه ساله تسهیلات بانک کشاورزی استان بوشهر افزود: مجلس شورای اسلامی همه بانک هایی که به بخش کشاورزی تسهیلاتی پرداخت می کنند را موظف کرده برای بازپرداخت این وام ها به مدت سه سال به کشاورزان مهلت دهند.

وی اضافه کرد: در این ارتباط همه بانک های استان بوشهر که به بخش کشاورزی تسهیلاتی پرداخت کرده اند باید وام های اشخاص حقیقی و حقوقی که دچار خسارت خشکسالی، سرمازدگی، آفت و بیماری های همه گیر و یا حوادث غیرمترقبه و آتش سوزی غیرعمدی شده باشند با تایید کارگروهی متشکل از نمایندگان جهادکشاورزی شهرستان، بانک مربوط، صندوق بیمه و فرمانداری مشروط به تامین بار مالی اضافی از محل اعتبارات ماده 12 قانون مدیریت بحران و اعتبارات پیش بینی نشده قانون بودجه به مدت سه سال امهال کنند.

رستمی اضافه کرد: با توجه به مشکلاتی نظیر زلزله، سیل و خشکسالی که در دوسال گذشته دراستان بوشهر بویژه شهرستان های دشتستان و دشتی به وجود آمد نیازمندیم بانک های استان با نگاه حمایتی کشاورزان استان را برای برطرف شدن مشکلات یاری دهند.

رستمی گفت: همچنین بانک های استان از پیگیری قضایی نسبت به پرداخت نشدن وام کشاورزان خودداری کنند.

وی افزود: با توجه به این که بیشترین تسهیلات کشاورزان از سوی بانک کشاورزی پرداخت می شود باید این بانک در کنار کارگروه امهال در شهرستان ها به عنوان رابط بانک ها مسایل موجود را بررسی کند.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر یادآورشد: بیشترین بخشی که طی چند سال گذشته آسیب دیده و از آن حمایت ویژه ای صورت نگرفته، حوزه کشاورزی است که اکنون باید برای حمایت از کشاورزان استان بوشهر با برنامه ریزی صحیح از این فرصت استفاده کنیم.

رستمی گفت: باید در 15 روز آینده مسایل و لیست خسارت های بخش کشاورزی درشهرستان ها از سوی فرمانداران به مدیریت بحران استانداری بوشهر ارسال شود و پس از بررسی در یک ماه آینده اعتبار امهال سه سال خسارت های موجود در حوزه کشاورزی استان بوشهر مشخص شود.

وی بیان کرد: همچنین در این بخش باید 11 واحد تولیدی شهرستان دشتی که با مشکلات جدی و خسارت 80 درصدی روبه رو هستند در اولویت امهال گذاشته شوند و تدبیری در حل مشکلات آنها صورت گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: در طول سه سال گذشته دوهزارو و 853 کشاورز شهرستان دشتی از بابت خشکسالی، زلزله و سیل دچار آسیب جدی شده اند که با امهال وام های آنان امیدواریم تا حدودی مشکلات برطرف شود.

نوذر منفرد افزود: همچنین در شهرستان دشتستان هم تعداد یکهزار757 کشاورز در زلزله سال گذشته و سیل خسارت دیدند که لیست آن ها در دست تکمیل و بررسی است و لیست شهرستان دشتی نیز آماده شده است.

وی افزود: مبلغ وام کشاورزان شهرستان دشتی 380 میلیارد ریال است که با اضافه کردن کارمزد 160 میلیارد ریال دیگر بر آن افزوده خواهد شد.

منفرد بیان کرد: با توجه به پراکنش نامناسب باران در بهمن و اسفند سال گذشته و با وجود خشکسالی مکرر در 10 سال اخیر مشکلات متعددی برای کشاورزان استان بوشهر بوجود آمده است.

وی با اشاره به این که هیچ قاچاق سوختی در بخش کشاورزی صورت نمی گیرد بیان کرد: امیدواریم شرکت پخش فرآورده های نفتی برای ارایه سوخت آزاد به کشاورزان استان بوشهر و ایجاد راهکارهای مناسب برای عرضه سوخت به آنان همکاری لازم را داشته باشند.

منفرد تاکید کرد: پیشنهاد می شود در صورت امکان 20 میلیارد ریال تسهیلاتی که امسال در کنار اعتبار صندوق حمایت از توسعه کشاورزی به استان بوشهر اختصاص یافته به صورت یکجا در یک زمان معین پرداخت شود تا بتوانیم با برنامه ریزی مناسب تسهیلات ارزان قیمیت به کشاورزان ارائه کنیم.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر