يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام جمعه جم گفت: ماموران نیروی انتظامی باید سعه صدر داشته باشند و نباید نیروی انتظامی با برخی کارها باعث رنجش مردمی شود که به پای این نظام ایستاده‌اند و همراه هستند و برای نظام خون داده‌اند...
کد خبر: ۳۷۹۵۱
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۵

فکرشهر: امام جمعه جم گفت: ماموران نیروی انتظامی باید سعه صدر داشته باشند و نباید نیروی انتظامی با برخی کارها باعث رنجش مردمی شود که به پای این نظام ایستاده‌اند و همراه هستند و برای نظام خون داده‌اند.

 به گزارش فکرشهر از فارس، حجت الاسلام محمد گنجی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر جم، با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا باعث عزت انسان در دنیا و آخرت می شود و هیچ چیز نمی تواند جای تقوا را بگیرد.

وی با اشاره به روز دامپزشکی بیان کرد: دامپزشکی از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که حتی در دورترین نقطه شهرستان نیز کادر دامپزشکی حاضر می شوند و به رایگان دام های مردم را مداوا می کنند.

امام جمعه جم به روز روستا و عشایر اشاره کرد و با بیان این که روستانشینان و عشایر ولی‌نعمتان جمهوری اسلامی ایران هستند بیان کرد: این قشر عظیم حق بزرگی به گردن نظام و مسوولین دارند و همین افراد ساده‌ای که در روستاها زندگی می‌کنند از سرمایه‌های کشور هستند و امیدواریم مسوولین نیز توجه ویژه‌ای به روستاها داشته باشند.

خطیب جمعه جم به سالگرد شهادت سردار سرتیپ حسین همدانی اشاره کرد و عنوان داشت: شهید حسین همدانی یکی از سرداران کشورمان بود که در سوریه به دست داعش به شهادت رسید و یاد و خاطره دلاور‌مردی‌های این شهید و همه  شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به روز جهانی کودک و با بیان این که اسلام روی کودکان تاکید دارد افزود: زیربنای خانواده و جامعه کودکان هستند و همه باید به کودکان توجه کنیم.

امام جمعه جم با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: نیروهای جان بر کف انتظامی بخشی از امنیت کشورمان را تامین می‌کنند و بی‌شک همه ما مدیون فداکاری‌های این سربازان و ماموران انتظامی هستیم.

گنجی ادامه داد: نیروی انتظامی بیش از 13 هزار شهید و 22 هزار جانباز را تقدیم نظامی مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است و امیدواریم نیروی انتظامی همچون گذشته عملکرد خوب خود را ادامه دهد و در این مسیر برقراری امنیت موفق باشد.

وی اضافه کرد: همکاری مردم با پلیس باید بیشتر از گذشته شود و در بحث برقراری امنیت در شهرستان جم نماینده عالی دولت به عنوان رئیس شورای تامین و دیگر اعضا از دستگاه قضایی، سپاه و اطلاعات حضور دارند اما حضور نیروی انتظامی پر رنگ‌تر احساس می‌شود.

خطیب جمعه جم ادامه داد: پلیس همیشه در کنار مردم حضور دارد و بیشتر از دیگر نهاد های امنیتی با مردم سرو کار دارد و همیشه در دید مردم است.

گنجی در ادامه سخنان خود با هشدار به نیروی انتظامی تاکید کرد: بارها گفته ام از شیوه موتورگرفتن و توقیف موتورسیکت‌ها در شهرستان جم راضی نیستم و این امر سبب نارضایتی مردم از نیروی انتظامی شده است.

وی اضافه کرد: توقیف موتور سیکلت نارضایتی مردم را به همراه داشته و سبب شده در اذهان مردم نیروی انتظامی تضعیف شود که می‌طلبد مسئولینی که در راس هستند فکری اساسی برای این موضوع کنند.

امام جمعه جم با اشاره به سخنان رهبری در جمع فرماندهان انتظامی کشور با بیان این که لباس نیروی انتظامی لباس خدمت، لباس دفاع از مظلوم و لباس دفاع از حق است، گفت: هر جایی که ماموران انتظامی حضور پیدا می‌کنند انسان فاسد باید از این ماموران بترسند و انسان مظلوم خوشحال شود.

وی به اهمیت گزینش در نیروی انتظامی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در درگیری با اشرار هر هفته شهید می‌دهد و گزینش نیروی انتظامی باید با دقت بالا انجام شود.

گنجی به خدمات ارزشمند نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: اگر خدای ناکرده یک خطای جزیی از یکی از ماموران رخ دهد این خطا قابل کتمان و چشم‌پوشی نیست و همین موضوع می طلبد تا در گزینش نیروی انتظامی دقت بیشتری شود.

امام جمعه شهرستان جم به حادثه سال گذشته در نخل تقی شهرستان عسلویه اشاره کرد و یاد آور شد: در سال گذشته در نخل تقی با اشتباه یک مامور نیروی انتظامی، اتفاقات تلخی در شهرستان عسلویه رخ داد و جریانی به وجود آمد که عید مردم را به عزا تبدیل کرد.

وی افزود: ماموران نیروی انتظامی باید سعه صدر داشته باشند و نباید نیروی انتظامی با برخی کارها باعث رنجش مردمی شود که به پای این نظام ایستاده‌اند و همراه هستند و  برای نظام خون داده‌اند.

امام جمعه جم تاکید کرد: به خاطر آن اتفاق سال گذشته در نخل تقی، نیروی انتظامی به خاطر کار آن مامور از چشم مردم افتاده است و مدت‌ها زمان می برد تا نیروی انتظامی جایگاه خود را در شهرستان عسلویه پیدا کند.

وی با تبریک به انتصاب فرمانده جدید انتظامی استان بوشهر بیان داشت: انتظار داریم فرماندهان جدید انتظامی در استان بوشهر و شهرستان جم با همکاری مردم بتوانند برخی مسائل که در جم و استان وجود دارد را رفع کنند و بیش از گذشته تلاش کنند.

خطیب جمعه جم در دیگر سخنان خود با ابراز خرسندی از برنامه‌های عزاداری در شهرستان جم گفت: در مراسمات عزاداری محرم روحانیت و بانیان عزا برنامه‌های خوبی در سطح شهرستان جم برگزار کردند که سبب حضور پر شور مردم در برنامه‌های عزاداری شده است.

وی بیان کرد: در برنامه‌های عزاداری امسال حضور جوانان و نوجوانان چشمگیر بود و امیدواریم در این جلسات بتوانیم با الهام‌گرفتن از عاشورا زندگی کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر