شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۳۸۱۲۲
جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

فکرشهر: سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: بیش از یک‌تن مواد غذایی فاسد در شرکت‌ها و کارگاه‌های نگهداری و عرضه مواد غذایی در شهرک صنعتی بوشهر جمع‌آوری و معدوم شد. 

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، مهندس حسن فخرایی با تأکید بر توجه به حوزه سلامت مواد غذایی اظهار داشت: کارشناسان و بازرسان مرکز بهداشت بوشهر همواره بر مواد غذایی در نقاط و مکان‌های مختلف، نظارت و کالاهای فاسد و غیربهداشتی را جمع‌‌آوری می‌کنند و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی با اشاره به بازرسی و نظارت از شرکت‌های نگه‌داری و توزیع مواد غذایی در شهرک صنعتی بوشهر افزود: بازرسان بهداشت محیط در شهرک صنعتی 2 بوشهر، از مواد غذایی که در شرکت‌های مختلف نگه‌داری و توزیع می‌شد بازرسی و مواد غذایی فاسد را شناسایی کردند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر با اشاره به پایش نگه‌داری مواد غذایی، ساختار بهداشتی سوله‌ها، سردخانه‌ها، مقررات خودروهای حمل‌ونقل و نحوه ذخیره‌سازی محصولات تصریح کرد: در این پایش هویت و کیفیت محصولات غذایی مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت که در همین راستا بیش از یک‌تن انواع خشکبار، لبنیات، شیرینی و نوشیدنی‌ها به دلیل فساد و غیرقابل‌مصرف انسانی شناسایی و پس از امحا، پرونده متخلفین به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

مهندس فخرایی افزود: کلیه شرکت‌ها، کارگاه‌ها و انبارهای مواد غذایی ازلحاظ کیفیت و هویت با دقت و جدیت بررسی می‌شوند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه عرضه محصولات غذایی تابع شرایط خاص بهداشتی بوده و در همین ارتباط تاریخ تولید، انقضاء و شرایط نگهداری ملاک ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت رؤیت تخلفات بهداشتی، با افراد متخلف طبق قانون ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی و آرایشی برخورد جدی به عمل می‌آید.

سرپرست مرکز بهداشت خاطرنشان کرد: شهروندان عزیز می‌توانند نظرات و شکایات بهداشتی خود را با سامانه 190 کشوری در میان بگذارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر