چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۳۸۱۲۳
جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

فکرشهر: به همت فعالان زیست‌محیطی شهرستان گناوه کشت آزمایشی نهال و بذر حرا در ساحل گناوه با موفقیت انجام شد.

به گزارش فکرشهر، رئیس انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همزمان با برنامه پاکسازی ساحل بندرریگ در آدینه چهاردهم مهرماه جاری، یاوران طبیعت نسبت به جمع آوری بذر و تهیه چند نمونه نهال حرا برای کشت آزمایشی در پسکرانه ساحل بندرگناوه اقدام کردند.

غلامرضا نعمتی با اشاره به کشت آزمایشی موفقیت آمیز درخت حرا در ساحل گناوه گفت: پس از گذشت یک هفته مشاهدات حاکی از کشت و رویش موفقیت آمیز آنها دارد.

وی در ادامه با منحصربفرد خواندن این گیاه و زیبایی دو چندان به اکوسیستم سواحل تصریح کرد: طرح احداث جنگل حرا در برنامه آبان ماه سال جاری این انجمن است.

نعمتی خاطرنشان ساخت: پس از رویش موفقیت آمیز بذرها و سازگاری چند نهال کشت شده با همکاری دوستداران طبیعت شهرستان گناوه به ویژه شهروندان بندرریگ، بذر و نهال ها از سطح جنگل حرای بندرریگ برداشت خواهد شد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی درنظر گرفته شده برای احداث جنگل حرا با ارزیابی متخصصان این انجمن افزود: در پسکرانه ساحل جنوب غربی بندرگناوه به سمت ساحل روستای گشویی این نهال ها کشت می شود.

نعمتی این موفقیت را نتیجه تلاش‌های اعضای عملگرای این انجمن در جمعه گذشته دانست و متذکر شد: خیلی ها فکرش را نمی کردند که انجمن موفق به پاکسازی ساحل خاص بندرریگ شود.

رئیس انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت شهرستان گناوه در پایان گفت: اما در عمل با همکاری دوستداران طبیعت بندرریگ هر چند با مشقت، ثابت کردند در هر شرایطی آماده رهایی پلیدی‌ها از چهره معصوم طبیعت هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر