يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۱۷۰
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهربا اشاره به تدوین شاخص‌های صادرات میوه و تره‌بار از استان بوشهر فت: صادرات میوه و تره بار از ۱۵ آبان مطابق با شاخص‌های بسته بندی انجام می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، سید حسین حسینی محمدی صبح امروز در نشست با بنگاه‌های صادراتی استان بوشهر با اشاره به اینکه صادرات غیرنفتی از سیاست‌های مهم بر اساس برنامه‌های اقتصادی مقاومتی است اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه صادرات غیر نفتی با داشتن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فراوان دارای جایگاه مهم و ویژه‌ای در کشور است.

وی با بیان اینکه بنگاههای صادراتی باید میوه و تره بار را بصورت بسته بندی طبق دستورالعمل جدید صادر  کنند تصریح کرد: صادرات  میوه و تره بار از تاریخ 15 آبان ماه  برای ماندگاری و حفظ بازار نسبت به  رعایت استانداردهای بسته بندی‌های طبق دستورالعمل جدید سازمان توسعه تجارت اقدام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود : به منظور اجرای قانون مقررات صادرات و واردات و حفظ و ارتقاء کیفیت محصولات صادراتی در بخش کشاورزی، دستورالعمل شاخص‌های بسته بندی  میوه و تره بار صادراتی  ابلاغ شده است .

حسینی محمدی تصریح کرد: یکی از دلایل جایگزین شدن کشورهای رقیب و از دست رفتن بخشی از بازارهای هدف صادراتی  عدم استفاده  ازشیوه‌های بسته بندی مطلوب است که بنگاههای اقتصادی با بهره گیری و رعایت صحیح و دقیق دستورالعمل جدید می‌توانند صادارت را در بخش کشاورزی به رشد مطلوب برسانند.

وی با بیان اینکه شاخص‌های صادرات میوه و تره‌بار از استان بوشهر اعلام شده است خاطر نشان کرد: از تاریخ 15 آبان ماه امسال صادرات میوه و تره بار فقط در صورت رعایت بسته بندی های استاندارد مورد نظر سازمان توسعه تجارت و در صورت حمل با کانتینرهای یخچالی و شناورهای سردخانه‌دار امکان پذیر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد:  بخشنامه مربوط به شاخص‌های بسته بندی میوه و تره بار صادراتی اردیهشت 95 تهیه و ابلاغ شد اما این بخشنامه بار دیگر با اخذ نظر صادرکنندگان و دست اندرکاران صنعت کشاورزی به‌روز رسانی شد و اکنون سازمان توسعه تجارت ایران آن را برای اجرا به گمرک ابلاغ کرده است.

 حسینی محمدی اضافه کرد: اجرای این بخشنامه برای صادرات انواع میوه و تره بار اعم از سیب درختی، انار، کیوی، لیمو شیرین، لیمو ترش، پرتقال، زردآلو، گیلاس، آلبالو، هلو، شلیل، آلو و سایر میوه‌های تازه هسته‌ای، گل کلم، کلم، کاهو سالادی، کاهو رسمی و کاهو چینی، سیب زمینی و پیاز، هندوانه، خربزه، انواع فلفل دلمه، خیار، کدو و بادمجان، گوجه فرنگی، کرفس و تره فرنگی، سیر، انگور، خرمالو، به و گلابی، فلفل ریز و بامیه، کلم بروکلی لازم است.

وی با تاکید بر الزام بسته بندی میوه و تره‌بار برای صادرات تصریح کرد : الزام صادرکنندگان برای صدور محصولات باغی و کشاورزی در قالب بسته بندی‌های مناسب و استانداردهای جدید با هدف کاهش حجم ضایعات محموله‌های صادراتی در فرآیند عرضه و صیانت از جایگاه و برند محصولات ایرانی در بازارهای هدف انجام شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر