يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۴۱۳
سه‌شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۳

فکرشهر: شهردار گناوه با اشاره به اینکه شهرداری گناوه را بدون یک ریال تحویل گرفتیم، گفت: همه تلاش خود را برای توسعه گناوه به کار خواهیم گرفت.

به گزارش فکرشهر از مهر، ماشاءالله احمدی در نشست مشورتی با فعالین اجتماعی گناوه اظهار داشت: شما فعالین اجتماعی در جریان باشید که شهرداری را بدون یک ریال تحویل گرفتیم و اولین اقدام ما پرداخت حقوق دو ماه معوقه کارگران شهرداری بود چرا که اول مهر و همزمان با بازگشایی مدارس بود و می بایست این مهم انجام بپذیرد.

وی افزود: در ادامه آسفالت خیابان‌ها و کوچه ها، خیابان پیروزی با ۱۷ هزار مترمربع اصلاح و آسفالت مجدد، خیابان چمران جنوبی لایه برداری شده است و خیابان ابومسلم با ۱۲ هزار مترمربع آسفالت شد.

احمدی بیان داشت: آسفالت خیابان حرم تا حرم که دغدغه همه مردم شهر است با هزینه ۲ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان از محل سازمان همیاری‌ها بزودی آسفالت خواهد شد.

خیلی از شهرها غبطه گناوه را می‌خورند

شهردار گناوه اضافه کرد: حدود ۱۵ روز روی کدهای ارتفاعی این منطقه کار شده است و کانال های عرضی که از این خیابان خواهد گذشت در نظر گرفته شده و یک کار کارشناسی شده را شروع خواهیم کرد.

وی یادآور شد: گناوه شهر بزرگی و از نظر اقتصادی در سطح بالایی وجود دارد و خیلی از شهرها غبطه گناوه را می‌خورند و ما فعالین اجتماعی وظیفه داریم که مسئولین را در شهری به این مهمی بپذیریم که قبلا تجربه مدیریت را داشته باشند.

شهردار گناوه تصریح کرد: معاون عمرانی استانداری در مورد ساخت پل ورودی قول همکاری دادند و گفتند حدود ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن آماده است و مابقی به صورت مداوم تزریق خواهد شد ولی مناقصه پل ورودی حدود ۲ ماه زمان می‌برد و ما می‌خواهیم پیمانکاری مطمئن و با تجربه که کیفیت کار بالایی داشته باشد برای این پروژه مهم در نظر بگیریم.

احمدی اظهار داشت: فعالین اجتماعی شهر باید چشم بینا، گوش شنوا و هوش بالای شهردار و شورای شهر باشند. با همفکری و مشورت شما مشکلات را شناسایی و رفع، کارهای خوب ادامه داده شود و کارهای بد اصلاح شود.

استقبال از مطالبه‌گری فعالان اجتماعی

روح‌الله ملک‌زاده رئیس شورای اسلامی شهر گناوه نیز گفت: به عنوان یک فعال اجتماعی قبلاً مسئول جلسات فعالین اجتماعی با مسئولین شهر بودم و همیشه دغدغه های مردم دریا دل، شجاع و پر تلاش مردم گناوه را در مورد مسائل شهر پیگیری می‌کردم.

وی افزود: ارتباط با فعالین اجتماعی، اصحاب رسانه و صداقت را سرلوحه کار شورا قرار داده ایم به همین دلیل به صورت هفتگی و ماهیانه جلساتی را با فعالین اجتماعی برگزار خواهیم کرد چرا که این فعالین می‌توانند یاوران و همفکران بسیار خوبی برای شورا باشند.

ملک زاده بیان داشت: در اولین جلسه شورا با کارکنان شهرداری و شهردار بر تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به شکایات مردم تاکید کردیم و همه شما فعالین اجتماعی بدانید ما آمده‌ایم برای آبادانی و پیشرفت این بندر کهن و این رشد و موفقیت فقط با همیاری و همکاری شما میسر خواهد بود.

لزوم توجه به حقوق شهروندی

محمد رضا حسینی مدیر فعالین اجتماعی گناوه در این نشستگفت: ما فعالین اجتماعی وظیفه داریم حافظ حقوق شهروندی در دفاع از حقوق مردم باشیم.

وی تصریح کرد: حوزه کاری ما فعالیت اجتماعی در رابطه با شورای شهر و شهرداری است و باید در کنار یکدیگر قرار بگیریم و با تعامل با یکدیگر آبادانی و پیشرفت شهرمان را رقم بزنیم.

محمد رضا حسینی یادآور شد: فعالین اجتماعی در خیلی از مسائل و مشکلات شهر تا سطح استانی پیش رفته و پیگیری کرده‌ایم و به نتایج خوبی هم در آن زمینه‌ها رسیده‌ایم.

وی اظهار داشت: جاده گناوه و دیلم یا جاده مرگ تصادفات و تلفات زیادی متاسفانه در آن شکل می گرفت با پیگیری‌های فعالین اجتماعی به اتوبان تبدیل شد و در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد آن اتوبان شده است.

وی ادامه داد: همچنین از عملکرد مثبت دیگر مطالبه‌گری فعالین اجتماعی در مورد فرودگاه گناوه که با پیگیری های فعالین اجتماعی بحث دیوارکشی آن در دستور کار قرار گرفته است و این‌ها نمونه هایی از حضور مثبت و تأثیرگذار فعالین اجتماعی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر