يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۶۱۶
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۸

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: خرما و آبزیان از مهمترین محصولات بخش کشاورزی استان بوشهر است که برای استفاده مناسب، باید صنایع تبدیلی و فرآوری مرتبط در استان توسعه یابد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالکریم گراوند صبح چهارشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت بالایی در حوزه کشاورزی دارد و باید برای تسهیل در امور این بخش تلاش ویژه‌ای داشته باشیم و دست کشاورزان را بگیریم.

وی به کمبود منابع آبی در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری نقش مهمی در عبور از مشکلات آب خواهد داشت و باید با برنامه‌ریزی مناسب در این مسیر حرکت کنیم.

استاندار بوشهر خواستار تغییر شیوه‌های سنتی ابیاری در عرصه کشاورزی استان بوشهر شد و اضافه کرد: زمینه بهره‌گیری از صندوق توسعه ملی در این راه فراهم است و باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه محدودیتی برای پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی به اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار نداریم، باید به صورت جدی در این مسیر حرکت شود.

گراوند خواستار استفاده از الگوی کشت مناسب در عرصه کشاورزی استان بوشهر شد و افزود: باید در کشت گونه‌هایی که آب زیادی را مصرف می‌کنند تجدید نظر کنیم.

استاندار بوشهر خواستار ارائه آموزش‌های مناسب به کشاورزان و بهره‌برداران استان شد و بیان کرد: توسعه صنایع تبدیلی مرتبط با خرما و همچنین آبزیان استان بوشهر باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: استان بوشهر از شرایط مطلوبی برای صادرات محصولات کشاورزی برخوردار است و نباید با ارسال محصولات بی‌کیفیت، بازارهای مناسب صادراتی را از دست دهیم و باید برای تصاحب این بازارها با برنامه‌ریزی تلاش کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر