شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۲۲۲
سه‌شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵

فکرشهر: فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی گفت: واحد هزار و صد قطعه‌ای پرورش مرغ بومی در روستای نودرار شهرستان دشتی استان بوشهر افتتاح شد.

به گزارش فکرشهر از فارس، علی غضنفری در آیین راه‌اندازی مرکز پرورش مرغ بومی در روستای نودرار شهرستان دشتی اظهار داشت: به مناسبت هفته بسیج واحد هزار و صد قطعه‌ای پرورش مرغ بومی در روستای نودرار شهرستان دشتی استان بوشهرراه‌اندازی شد.

وی افزود: این واحد با همکاری و پشتیبانی سازمان بسیج سازندگی و اعطای تسهیلات کم‌بهره در راستای تحقق شعار سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و به‌ عنوان یک راهبردی مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی شده است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی  تصریح کرد: این واحد تولیدی، سالانه توانایی پرورش بیش از 12 هزار قطعه جوجه بومی را دارد به‌گونه‌ای که می‌تواند قسمت عمده‌ای از نیاز شهر خورموج را تأمین کند.

غضنفری یادآور شد: دو دستگاه جوجه‌کشی با ظرفیت بیش از یک‌هزار جوجه‌کشی در این واحد مرغداری خریداری و نصب‌ شده است که در هر 21 روز  قادر به تخم‌ریزی و تولید یک‌هزار و 500 جوجه هستند.

وی اضافه کرد: این واحد مرغداری در فضایی بیش از 800 مترمربع که 200 متر آن سرپوشید است احداص شده است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی هدف از راه‌اندازی این واحد را کمک به معیشت و اشتغال خانوارهای روستایی عنوان کرد و گفت: از افرادی که قصد سرمایه‌گذاری دام و طیور در روستاها دارند، توسط بسیج سازندگی در راستای کسب و کار، حمایت می‌‌شود.

وی افزود: کاهش وابستگی روستاها به بازارهای شهری یکی از اهداف بسیج سازندگی است و در شهرستان دشتی آموزش رایگان کنترل، نظارت، کمک به بازاریابی و فروش از سوی بسیج سازندگی انجام و به متقاضیان تسهیلات کم‌بره بانکی ارائه می‌شود.

غضنفری بیان کرد: این واحد مرغداری بومی تاکنون 100 میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده و مبلغ 200 میلیون ریال نیز توسط خود متقاضی سرمایه‌گذاری شده است.

وی ضمن تقدیر از همکاری دامپزشکی، جهاد کشاورزی، فنی و حرفه‌ای و شیلات با بسیج سازندگی و مجموعه سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی تأکید کرد: بسیج‌سازندگی شهرستان دشتی درصدد است که عرصه‌های اقتصاد مقاومتی به‌ویژه صنایع‌دستی را به منازل منتقل کرده و با ایجاد واحدهای صنایع‌دستی در منازل شغل دوم و منبع درآمد دیگری برای خانوارها به‌ وجود آورد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر