دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ به مناسبت روز معلولین؛
فکرشهر: همایش فردای امید به مناسبت روز معلولین به همت شورای اسلامی و شهرداری برازجان در سالن فرهنگ برگزار شد...
کد خبر: ۳۹۲۴۲
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷

فکرشهر - الهام راسخی: همایش فردای امید به مناسبت روز معلولین به همت شورای اسلامی و شهرداری برازجان در سالن فرهنگ برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، در این مراسم که بیشتر خود معلولین در اجرای برنامه ها فعالیت داشتند موضوع همایش نیز بر محور حضور فعال معلولین در جامعه و توانمند سازی استعدادهای انان چرخید.

دبیر همایش در این باره گفت: در شهرستان دشتستان ۵۷۰۰معلول داریم که هرکدام از انها داری استعدادها و توانمندی های خاصی هستند.

نوید متین افزود: ما و دستگاه های متولی باید این استعدادها را بشناسیم و ان را پرورش بدهیم.

این عضو شورای شهر برازجان ادامه داد: امیدوارم در کشور بتوانیم استعدادهای معلولان را به صورت علمی و اصولی پرورش بدهیم.

وی تاکید کرد: هدف آز برگزاری این همایش ایجاد ضمینه ی فرهنگی برای بهتر دیده شدن معلولان است.

شهردار برازجان ضمن ابراز خوشحالی و بودن در جمع معلولان گفت: قسمتی از اقدامات شهرداری برازجان که متاسفانه اندک است در قالب مناسب سازی شهر برای معلولان بوده است. 

محمدی با اشاره به مناسب سازی گذر خیابان چمران برای معلولین و جانبازان و کتابخانه صوتی مخصوص روشن دلان افزود: دو اتاق در پارک دانش اموز را در اختیآر انجمن باور امید قرار داده ایم که میتوانند برای فعالیت هایشان از ان استفاده کنند. 

محمدی اضافه کرد: کلیه ی طرح های عمرانی و کارهای اجرایی شهرداری به گونه ای است که برای معلولین مناسب باشد و انها بتوانند از ان استفاده کنند. 

شهردار برازجان گفت: شعار معلولیت محدودیت نیست باید به عمل بپیوندد.

رئیس بهزیستی شهرستان دشتستان گفت: ۵۰۰میلیون نفر در جهان دچار انواع معلولیت هستند و نام گذاری روزی به نام معلولان باعث اگاهی و افزایش سطح اطلاعات مردم نسبت به معلولین می شود.

انصاری افزود: جامعه جهانی تلاش می کند که موانع را پیش پای انها بردارد تا معلولین بتوانند در جامعه زندگی کنند.

وی ادامه داد: بعضی از انها استعدادهای نابی دارند که موانع فیزیکی و اجتماعی برای حضور انها در جامعه وجود دارد. 

انصاری با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی به تنهایی نمی تواند این موانع را بردارد گفت: لازم است که همه ی دستگاه های اجرایی دست به دست هم دهند تا موانع برطرف شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی معلولان اشتغال است گفت: طبق قانون دستگاه های اجرایی موظفند ۳درصد از استخدام کارمندان شان را در اختیار معلولین قرار دهند اما متاسفانه اینگونه نیست.

انصاری در پایان اضافه کرد: کسانی که معلول هستند علاوه بر آینکه رنج معلولین را می کشند نباید به خاطر نبود اشتغال رنج بیشتری شوند.

مدیرکل اموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مصداق های زیادی از معلولان وجود دارد که با تلاش توانستند انسان های موفقی شوند و در ذهن تاریخ ماندگار شوند.

کرمی رو به معلولان گفت: چیزی که باعث می شود شخصیت شما شکل بگیرد نیروی ذهن و قدرت فکر شما است.

وی با توصیه بر افزایش شوق زندگی در معلولان و خانواده های انها ادامه داد: در استان بوشهر تمام دانش اموزان دارای نیازهای ویژه به مدارس مخصوص به خودشان می روند.

در پایان از معلولان موفق به روی سن امد و ضمن گفتن این جمله که من هرگز خودم را معلول نمی بینم گفت: دیدگاه های بدی نسبت به معلولین وجود دارد که اگر بخواهیم به انها فکر کنیم به هیچ جا نمی رسیم.

سبحان دهدشتی که از دو ناحیه دست و پا محروم بود رو به دوستان معلولش گفت: اگر شما فکر کنید که مسئولی بخواهد به شما کمک کند، شما هرگز ان روز را نخواهید دید.

وی با بیان اینکه جاهای زیادی از جمله برنامه ماه عسل از او دعوت کرده اما او نرفته است افزود: هر معلولی اگر بخواهد عظمت خود را درک کند و به بالاترین درجه در زندگی برسد تنها باید به خودش ایمان دآشته باشد.

سبحان دهدشتی به معلولان حاضر در سالن توصیه کرد: هر استعدادی که در درونتان هست ان را ادامه بدهید و منتظر کمک  کسی نباشید.

برای دیدن تصاویر بیشتر (اینجا) کلیک کنید.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر