دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۲۸۲
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۵

فکرشهر: امام‌جمعه خورموج گفت: برای شرکت در آزمون وزارت نفت، شرایطی لحاظ شده که به شدت نسبت به این شرایط معترض و خواستار بازنگری هستم.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح در خطبه‌های شهر خورموج ضمن اعتراض شدید به نحوه آزمون وزارت نفت اظهار داشت: برای شرکت در آزمون وزارت نفت، شرایطی لحاظ شده که به شدت نسبت به این شرایط معترض و خواستار بازنگری هستم.

وی با اعلام این که وزارت نفت بحث جذب 50 درصدی بومی را به‌عنوان یک اولویت پذیرفته اما در این آزمون لحاظ نشده است، افزود: برای آزمون استخدامی وزارت نفت قید و شرط‌هایی وجود دارد که باید معدل ‌فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بین 17 تا 18 باشد که این سؤال مطرح است کدام جوان است که با این معدل از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده باشد به جز افرادی که امکانات آموزشی فوق‌العاده در مناطق برخوردار در اختیار دارند؟

امام جمعه خورموج تصریح کرد: یکی از شرایط پذیرش در این دور از آزمون استخدامی داشتن چهار سال سابقه کار است در حالی که جوانی که از دانشگاهی فارغ‌التحصیل شده و شغلی هم نتوانسته پیدا کند از کجا باید این چهار سال سابقه را برای شرکت در این آزمون داشته باشد. 

مصلح تصریح کرد: از وزارت نفت انتظار می‌رود که نسبت به این نوع پیش‌زمینه‌های استخدامی تجدیدنظر کند و سهمیه 50 درصد نیروی بومی استان بوشهر و شهرستان دشتی را در اولویت ویژه قرار دهد.

امام‌جمعه خورموج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس گفت: شهید سید حسن مدرس الگو و اسوه برای علما، مردم و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هستند.

 وی افزود: فلسفه وجودی مجلس شورای اسلامی تصویب قوانین جهت رفع مشکلات و پیشرفت کشور در همه ابعاد است و باید وقت خود را صرف اولویت‌هایی کنند که در زندگی مردم ملموس است و مسائل و مشکلاتی که در کشور مشهود است صرف کنند.

مصلح تأکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی قوانینی را تصویب کنند که بتواند گره‌گشای مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باشد و با وجود این که مسوولین گزارشی از موفقیت‌های خود را اعلام می‌کنند که از آن‌ها تشکر می‌کنیم اما زندگی مردم غیر این را نشان می‌دهد.

امام جمعه خورموج ادامه داد: مشکلات مردم در حوزه اقتصاد، معیشت، بیکاری جوانان تحصیل‌کرده و تحصیل‌نکرده و تورم هم چنان به قوت خود باقی است و با وجود این که یکی از فلسفه‌های مجلس شورای اسلامی نظارت است باید از این ابزار استفاده و نظارت کامل بر مدیران داشته باشند.

مصلح بیان کرد: متأسفانه شنیده می‌شود که در فلان بانک مجدداً اختلاس شده است که مشخص است که برخوردی انجام شنده است و اگر با افرادی که این اختلاس‌ها انجام می‌دهند، برخورد می‌شد دیگر شاهد این اختلاس‌ها نبودیم.

 وی خطاب به نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روند رو به گسترش مراجعات پی‌درپی مردم با موضوع فقر، بیکاری و اشتغال در شهرستان شاهد هستیم و اگر چه در همسایگی مجموعه منطقه عظیم نفت و گاز عسلویه استان بوشهر قرار داریم و بنا بوده 50 درصد از نیروهای منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی از استان بکارگیری شوند، اما در عمل چنین مصوبه‌ای اجرایی نشده است.

وی از عدم حضور درصدی از مردم در نماز جمعه انتقاد کرد و ادامه داد: از نمازگزاران درخواست می‌کنم که مروجی برای آیین عبادی سیاسی نماز جمعه باشند و این  نماز جمعه تعلقی به من طلبه کوچک ندارد بلکه مربوط به اصل دین، اسلام، قرآن، امامان معصوم، نظام مقدس جمهوری اسلامی و از برکات ارزشمند تشکیل نظام مقدس است.

مصلح تأکید کرد: در پنجشنبه‌بازار شهرداری جمعیتی انبوه با ماشین‌های متعدد که حتی جای سوزن انداختن نیست برای یک منفعت جزئی مادی حضور پیدا می‌کنند اما حتی درصد اندکی از انها توجه‌ای به آمدن به نماز روز جمعه نمی‌کنند.

امام‌جمعه خورموج یادآور شد: نماز جمعه ما نماز جمعه انقلابی، ضد استکباری، ضد ظلم جهانی است و هر هفته علیه امریکا، اسرائیل، آل‌سعود و انگلیس شعار سر می‌دهیم.

مصلح ضمن تبریک هفته وحدت خواستار انسجام و همبستگی بیشتر بین مسلمانان شد و بیان کرد: مسلمانان باید دست‌به‌دست همدیگر بدهند تا بتوانند در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کنند.

وی افزود: شیعه و سنی مشترکات زیادی دارند همان‌طور که ما قرآن و پیامبر را قبول داریم برادران اهل سنت نیز چنین هستند گر چه محمد‌بن‌سلمان آن مفلوک و وهابی قدرت‌طلب می‌گوید وجه مشترکی بین ما و جمهوری اسلامی و شیعه وجود ندارد.

امام‌جمعه خورموج تأکید کرد: از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و به‌ خصوص نمایندگان استان بوشهر و به‌ ویژه نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم هر موضوعی که در داخل و خارج از کشور در مقابل مواضع نظام اسلامی پیش می‌آید سریع، انقلابی و جهادی اعلام موضع کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر