دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۴۸۱
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

فکرشهر: رئیس منابع طبیعی شهرستان دشتستان گفت: از آغاز سال جاری تا کنون بیش از ۲۸۶ هکتار از اراضی ملی در این شهرستان از دست متخلفین خارج و به دولت برگردانده شده است.

به گزارش فکرشهر، ابوالقاسم محمدی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود ۲۶۰ هکتار از اراضی خلع ید شده مربوط به بخش شبانکاره و سعدآباد این شهرستان است که این تخلفات در اراضی مورد نظر، مربوط به پنج پرونده است.

وی ارزش کل اراضی آزاد شده را نیز بیش از ۹ میلیارد ریال دانست و اظهار داشت: این اداره با متخلفان و متعرضین به اراضی دولتی به شدت برخورد می کند و میزان اراضی آزاد شده در سال جاری  مصداق  جدیت منابع طبیعی در حفاظت از اراضی ملی است.

وی گفت: منابع طبیعی دشتستان هم زمان با همکاری منابع طبیعی استان، ارتقای فرهنگ عمومی و حفظ و احیای منابع طبیعی در بین مردم منطقه به منظور بالا بردن سطح مشارکت آنها را در دستور کار قرار می‌دهد و روش های مختلفی در فرهنگ سازی حفاظت و احیای عرصه های ملی تا کنون داشته است.

رئیس منابع طبیعی شهرستان دشتستان با اشاره به اجرای حکم خلع ید جدید با پرونده کیفری در رقبه گندم‌ریز شهرستان دشتستان گفت: این پرونده نیز به مساحت ۱۶ هکتار و با ارزش ریالی بیش از ۱۶۰ میلیون تومان در هفته پیش رفع تصرف شد.

وی افزود: ماموران حفاظت منابع طبیعی وپاسگاه ویژه منابع طبیعی دشتستان با همکاری انتظامات و نماینده دادستان در پیگیری پرونده های رفع تصرف از اراضی ملی بسیار مصمم هستند و از مردم نیز انتظار داریم با دیدن هر موضوع مشکوکی با شماره تلفن ۱۵۰۴ با این اداره تماس بگیرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر