شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۴۹۹
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳

فکرشهر: معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهر گفت: از شهریور ماه آغاز فصل برداشت میگوی پرورشی تا پایان آبان بیش از ۱۳ هزار ۴۰۰ تن میگو از استخرهای پرورشی استان برداشت شد که نسبت به پارسال 48 درصد افزایش یافته است.

به گزارش فکرشهر، صغری اشرف بیان کرد: استان بوشهر بزرگترین تولید کننده میگوی پرورشی در کشور است و 65 درصد میگوی پرورشی کشور در این استان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ذخیره‌سازی بچه میگو هر سال در اردیبهشت آغاز می‌شود و شهریور ماه نیز فصل برداشت میگو است.

معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهر تصریح کرد: امسال 4 هزار و 412 هکتار از 10 منطقه ساحلی استان به پرورش میگو اختصاص یافت و یک میلیارد و 85 قطعه میگو در 3 هزار و 750 استخر ذخیره‌سازی شد.

وی با اشاره به آغاز برداشت میگو از شهریور ماه در مزارع پرورش میگوی استان افزود: با پایان یافتن عملیات برداشت میگو در اواخر آبان 13 هزار و 400 تن میگو از این مزارع برداشت شد. 

اشرف با بیان اینکه پارسال 9 تن میگو از مزارع پرورشی استان برداشت شد تاکید کرد: این میزان امسال 4 هزار و 400 تن بیشتر از پارسال بوده است که افزایش 48 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به صادرات بیش از 80 درصد میگوی پرورشی استان به خارج از کشور خاطرنشان کرد: کشورهای چین، اسپانیا، روسیه، امارات متحده عربی، قطر و لبنان مقصد میگوی پرورشی صادراتی ایران هستند.

معاون آبزی‌پروری شیلات استان تاکید کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده سال آینده 5 هزار هکتار به اراضی ساحلی پرورش میگو افزوده که پیش‌بینی می‌شود حدود 4 هزار تن به تولید میگوی پرورشی استان اضافه شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر