جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۵۷۷
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰

فکرشهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر گفت: گیاه فیسالیس در سطح هزار و ۵۰۰ متر مربع در گلخانه‌های روستای آبطویل شهرستان بوشهر کشت شد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، کبری توکلی در بازدید از گلخانه‌های شهرستان بوشهر اظهار داشت: گیاه فیسالیس میوه استوایی است که در آفریقا و آسیا یافت می‌شود و بوته‌های این میوه تا ارتفاع یک متر رشد می کنند.

وی اضافه کرد: این گیاه دارای بوته‌های کوچک مخملی کرم رنگ سه گوش است، میوه آن نارنجی رنگ متمایل به زرد بوده، هر بوته در صورت نگهداری صحیح قادر به تولید دو تا پنج کیلوگرم میوه است. این میوه بی نظیر، با رنگ نارنجی زرد، تقریباً هم سایز عناب است.

توکلی افزود: تمایل بازار ایران به میوه‌های خاص و جدید است و شرایط کاشت، داشت و برداشت این میوه، کاملاً شبیه به گوجه فرنگی است. این گیاه با استفاده از بذر ازدیاد می یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: بوته‌های این میوه تا ارتفاع یک متر رشد می‌کنند و دارای بوته‌های کوچک مخملی کرم رنگ سه گوش است.

وی درباره خواص این گیاه بیان داشت: فیسالیس منبع غنی و طبیعی از آنتی‌اکسیدان‌ها بوده و ویتامین های A ، B ،E ، C ، P و F و مواد معدنی نظیر آهن، پتاسیم، فسفر و منیزیم را در خود دارد.

توکلی افزود: این میوه بدن انسان را در مقابل خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد که موجب بروز بیماری‌هایی چون سرطان، سکته قلبی، آسم و آلرژی می‌شود، حفاظت می‌کند و تقویت کننده سیستم دفاعی بدن است و خاصیت ضد سرطانی، ضد باکتری و ضد ویروسی دارد.

وی افزود: علاوه بر خواص دارویی فراوان این میوه، از برگ و ساقه های آن نیز به صورت دم نوش استفاده می‌شود. دم کرده آن برای درمان آسم موثر است، این میوه برای بیماری های پوستی خاصیت ضدالتهابی و ضدعفونی کننده دارد. برگ‌های آن نیز برای درمان مالاریا، هپاتیت، روماتیسم و ناراحتی کبدی مورد استفاده قرار می گیرد.

اجرای طرح پرورش ماهی در قفس

توکلی گفت: با همکاری مدیریت شرکت شهرک های کشاورزی و اداره کل شیلات استان بوشهر بر اساس شاخص های فنی، پهنه ای با مساحت۷۰ هکتار در منطقه بندرگاه شهرستان بوشهر برای احداث شهرک پرورش ماهی در قفس جانمایی و در حال انجام مرحله امکان سنجی اولیه است.

وی گفت: برای اجرایی شدن این شهرک پس از مشخص شدن پهنه دریایی باید نسبت به تعیین وضعیت مالکیت اراضی پشتیبان (ملی، دولتی و مستثنیات) و تامین و تخصیص حامل های انرژی اقدام عاجل صورت گیرد.  
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر