يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۸۰۱
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: طراحی و مدیریت فرهنگ یک جامعه براساس آموزه های اسلامی و با عقلانیت دینی به طور یقین منجر به رشد اقتصادی آن جامعه می شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: برنامه ریزی دانش بنیان، شناخت دقیق ظرفیتهای موجود، پیشگیری از آسیبها و تهدیدها در عرصه جامع برنامه ریزی درفرهنگ دینی موجب می شود مردم به سمت تولید، اشتغال، کار و تلاش گام بردارند.

وی با بیان اینکه گاهی فقر افرادی که دارای فرهنگ قوی نباشند را دچار انحراف می کند، تصریح کرد: رشد اقتصادی درجامعه منجر به برطرف شدن بسیاری از مشکلات فرهنگی می شود.

صفایی بوشهری یادآور شد: استان بوشهردر عرصه انرژی، کشاورزی، دریا و خشکی، ترانزیت کالا و منابع انسانی، تجارت براساس مدیریت الکترونیک از جمله استانهای برتر کشور به شمار می رود.

وی تاکید کرد: آنچه باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد برنامه ریزی دقیق در عرصه اقتصاد، تولید و تربیت منابع انسانی و ایجاد زمینه اشتغال مناسب برای آنان است.

امام جمعه بوشهر با انتقاد از نرخ بیش از 9.8 بیکاری در این استان گفت: نبود آموزش و سرمایه گذاری مناسب از جمله مشکلات اشتغال در استان است که برای برطرف کردن بیکاری و رشد به جهاد در برنامه ریزی، مدیریت، نظارت و حمایت نیاز است.

وی با تاکید برضرورت فرهنگ سازی در اقتصاد مقاومتی، اشتغال، کارآفرینی، حمایت از تولید داخلی و تربیت منابع انسانی گفت: تنها در این صورت است که به رشد خواهیم رسید.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استانداری بوشهرنیز گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در استان از 36.1 درصد در فصل بهار به 37 درصد در فصل تابستان افزایش یافته است.

حیدر ساجدی افزود: نرخ بیکاری در استان بوشهر از 10.7 درصد در فصل بهار با توجه به گرمای شدید هوا به 11 درصد در فصل تابستان رسیده است.

وی تصریح کرد: نرخ بیکاری و اشتغال از شاخص های توسعه اقتصادی است که در راستای شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برنامه‌ ریزی مدونی در استان بوشهر صورت گرفته است.

ساجدی اضافه کرد: استان بوشهر با توجه به وجود صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و فعال بودن بخش‌های کشاورزی و آبزی‌پروری نسبت به میانگین کشوری ازظرفیت اشتغال ‌زایی مطلوبی برخوردار است ولی برای رفع بیکاری در استان باید عزم جدی‌ تری ایجاد شود.

وی اجرای طرح‌های کارورزی، توسعه مشاغل خانگی اقتصاد مقاومتی و پرداخت تسهیلات اشتغال ‌زایی را از جمله برنامه‌های دولت در راستای اشتغال عنوان کرد و گفت: شیوه نامه اشتغال‌زایی در استان بوشهر تنظیم و طرح‌های آن اجرایی شده که نقش مهمی دربرطرف کردن مشکل بیکاری دارد.

وی اضافه کرد: بر اساس امضای تفاهم نامه با شرکتها و فازهای مختلف پارس جنوبی آنان ملزم به بکارگیری نیروهای بومی استان بوشهر در فازها و صنایع مختلف پارس جنوبی هستند.

ساجدی یادآور شد: براساس گزارشهای دریافتی از فرمانداران شهرستانهای کنگان و عسلویه بیش از 80 درصد نیروهای بومی در دو فاز 15 و 16 پارس جنوبی بومی مشغول به کار شده اند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استانداری بوشهر گفت: خشکسالی‌های پی در پی بر اشتغال روستائیان و کشاورزان تاثیر بسزایی داشته است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر 61 درصد اشتغال استان بوشهر در بخش خدمات، 24 درصد صنعت و 15 درصد کشاورزی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر