جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر:
فکرشهر: این شهروند بوشهری هدف خود را از این عمل، حفاظت از گونه های جانوری و حفظ طبیعت و در نهایت حفظ حیات و چرخه ی طبیعت عنوان نمود و گفت: من در دوران جنگ، دفاع از کشور را وظیفه ی...
کد خبر: ۳۹۸۷
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۰

فکرشهر: یک بهله پرنده شکاری دلیجه توسط یکی از شهروندان به اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تحویل و توسط محیط بانان این اداره کل رهاسازی شد.

به گزارش فکرشهر، یکی از شهروندان بوشهری با مراجعه به این اداره کل یک بهله پرنده شکاری دلیجه را تحویل داد.

امیر قلی دهقانی که از ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس می باشد، پرامون این اقدام خود گفت: این پرنده از پشت بام و از طریق راه پله وارد منزل ما شده و با توجه به اینکه خسته و بی حال شده بود به اتفاق دو فرزندم عرفان و ایمان گرفته و به اداره محیط زیست آوردیم.

وی افزود: هر کدام از ما بایستی شکر گزار نعمت های خداوند بوده و از مخلوقات و زیبایی های طبیعت که برای ما آفریده شده حفاظت کنیم.

این شهروند بوشهری هدف خود را از این عمل، حفاظت از گونه های جانوری و حفظ طبیعت و در نهایت حفظ حیات و چرخه ی طبیعت عنوان نمود و گفت: من در دوران جنگ، دفاع از کشور را وظیفه ی خود می دانستم و هم اکنون نیز حفاظت و دفاع از طبیعت بسیار مهم و حیاتی است و همه ی ما باید وظیفه ی خود بدانیم .

وی در پایان گفت: امیدوارم در این ماه مبارک رمضان که این مخلوق بی زبان خداوند و این پرنده اسیر را آزاد کردیم، رحمت خداوند در دنیا و آخرت شامل حال ما شود.

لازم به ذکر است این پرنده پس از بازیابی توان پرواز خود، در دل طبیعت رهاسازی شد.

[[{"fid":"2875","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":336,"width":403,"class":"media-element file-default"}}]]

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، دلیجه از پرندگان شکاری (روز زی)و از تیره شاهینیان است که با تکنیک خاص خود در شکار طعمه، از گونه های دیگر به خوبی تشخیص داده می شود.

 دلیجه و تعداد اندکی از پرندگان دیگر از جمله پرستوهای دریایی تنها برای چند ثانیه قادرند قبل از یورش به طرف طعمه در هوا بال‌بال زنان درجا باقی بمانند و در زیستگاه های مختلفی به سر می برد و معمولاً تکزی بوده و در از بین بردن جانوران موذی که به محصولات کشاورزی و باغ ها و درختان آسیب می رسانند نقش مهمی ایفا می کند.

[[{"fid":"2876","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":630,"width":604,"style":"font-size: 13px; line-height: 20.006303787231445px;","class":"media-element file-default"}}]]

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر