يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۸۹۸
يکشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴

فکرشهر: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر از کاهش تولد و افزایش وفات در استان خبر داد و گفت: ۴۲۹ هزار و ۶۱۶ نفر در استان تا کنون برای دریافت کارت مراجعه نکرده‌اند.

به گزارش فکرشهر از مهر، کیومرث صالحی‌نیا پیش از ظهر یکشنبه در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: باتوجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای الکترونیکی کردن خدمات کارت‌های ملی به کارت‌های هوشمند ملی تغییر پیدا می‌کند.

وی افزود: امسال پایان کار کارت‌های ملی است و از سال آینده همه خدمات با کارت‌های ملی هوشمند ارائه می‌شود.

صالحی‌نیا با اشاره به فعالیت هفت ایستگاه سیار کارت هوشمند در استان بوشهر خاطرنشان کرد: این ایستگاه‌های سیار برای جانبازان، معلولین، کارمندهایی که زمان اداری نمی‌توانند مرخصی بگیرند راه‌اندازی شده است و برنامه‌ریزی داریم با افزایش این ایستگاه‌ها روستاها را نیز پوشش دهیم.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در خصوص مزیت‌های کارت ملی هوشمند بیان کرد: عدم توانایی برای جعل، بی‌نیازی از کارت‌های شناسایی متعدد از جمله مزیت این کارت‌ها است.

وی با بیان اینکه اکنون تعداد مردم استان بالغ بر یک میلیون و ۱۸۱ هزار و ۴۲۳ نفر است، تصریح کرد: تاکنون ۴۲۸ هزار و ۴۶۹ نفر از جمعیت استان درخواست دریافت کارت ملی هوشمند کردند و ۳۰۴ هزار و ۲۷۱ نفر کارت هوشمند دریافت کرده‌اند.

صالحی‌نیا در ادامه افزود: بالغ بر ۴۲۹ هزار و ۶۱۶ نفر در استان تا کنون برای دریافت کارت مراجعه نکرده‌اند.

وی در باره وقایع چهارگانه در استان بوشهر گفت: در هشت ماه امسال ۱۴ هزار و ۶۴۹ مورد ولادت و دو هزار و ۷۲۵ واقعه وفات در این استان ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۲.۵ درصد در بخش موالید کاهش و ۲.۱۷ درصد در بخش وفات افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر خاطرنشان کرد: نسبت جنسی ثبت شده در هشت ماه نخست سال در استان بوشهر مقابل ۱۰۰ ولادت دختر ۱۰۷ ولادت پسر در استان بوشهر ثبت شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر