شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: بیماری‌های قلبی-عروقی، سوانح و سرطان رتبه اول تا سوم مرگ و میر را در این شهرستان به خود اختصاص داده ‌است.به گزارش فکرشهر، حسن فخرایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرگ و میر یکی از شاخصه‌های حوزه سلامت است که بررسی علل آن نقش موثری در برنامه‌ریزی و اجرای اولویت‌های این حوزه و افزایش امید به زندگی دارد.
کد خبر: ۴۰۳۸
سه‌شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۴

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: بیماری‌های قلبی-عروقی، سوانح و سرطان رتبه اول تا سوم مرگ و میر را در این شهرستان به خود اختصاص داده ‌است.

به گزارش فکرشهر، حسن فخرایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرگ و میر یکی از شاخصه‌های حوزه سلامت است که بررسی علل آن نقش موثری در برنامه‌ریزی و اجرای اولویت‌های این حوزه و افزایش امید به زندگی دارد.

وی با بیان اینکه بررسی‌های آماری شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر نشان‌دهنده پیشی گرفتن مرگ و میرها به علت بیماری‌های غیرواگیر در این شهرستان است، گفت: بیماری‌های غیرواگیر قلبی- عروقی، سوانح و سرطان رتبه اول تا سوم علت مرگ و ناتوانی دیری‌ها را به خود اختصاص داده‌ است.

فخرایی گفت: میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در شهرستان دیر 6.47 درصد، سوانح و حوادث15.87 درصد و سرطان‌ها 11.11 درصد است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به بررسی آمار 10 ساله علل مرگ و میر در شهرستان دیر تصریح کرد: بررسی‌های آماری در طی 10 سال گذشته حاکی از روند افزایشی مرگ و میرها به علت بیماری‌های قلبی عروقی، سوانح و سرطان در شهرستان دیر است.

فخرایی علت اصلی بیماری‌های غیرواگیر را ناشی از شیوه زندگی دانست و افزود: ایجاد تغییرات سالم در شیوه زندگی مطابق با رهنمودهایی که از چندین دهه تحقیقات بدست آمده‌ سبب پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر می‌شود.

وی در خصوص بیماری‌های قلبی-‌عروقی گفت: این بیماری به آهستگی ایجاد شده و در مراحل اولیه اغلب علامتی نیز ندارند و عواملی چون کلسترول یا فشارخون بالا ممکن است از کودکی وجود داشته یا در جوانی آغاز شده و برای چندین دهه تشخیص داده نشوند، بنابراین بهترین راهکار بررسی، تشخیص و کنترل زودرس عوامل خطر و پیشگیری از بیماری‌های قلبی‌-عروقی است.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر