سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۵۳۴
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۴

فکرشهر: نخستین مرکز آموزش هوانوردی و خلبانی جنوب کشور با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بوشهر افتتاح شد.

به گزارش فکرشهر، معاون استاندار بوشهر در این آیین استان بوشهر را از مناطق مهم و استراتژیک در کشور دانست و افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم این استان حوزه گردشگری و تفریحی است که وجود خلیج فارس و طبیعت بکر زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی را فراهم کرده است.

به نوشته ی صداوسیما، سعید زرین‌فر با قدردانی از همکاری اعضای شورای تامین،  نیروی دریایی سپاه و ارتش، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در فراهم کردن زمینه ایجاد مرکز آموزش خلبانی با هواپیمای فوق سبک در بوشهر افزود: این مرکز آموزشی نقش مهم و تاثیرگذاری در ایجاد نشاط، شادابی و رفاه جوانان دارد که برای توسعه فعالیت‌های آن حمایت و همکاری‌ لازم ارائه می‌شود.

مسئول مرکز آموزش خلبانی در بوشهر هم با بیان اینکه این مرکز نخستین مرکز هوانوردی و خلبانی جنوب کشور است افزود: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر این مرکز هوانوردی می‌تواند زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی را بیش از پیش فراهم کند.

محمدرضا براتی افزود: در این مرکز آموزشی سه هواپیما مستقر است که با استفاده از 2 مربی و استاد خلبان و 4 استاد خلبان زمینی از طریق باند فرودگاه بین‌المللی بوشهر آموزش‌های عملی را ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه دور آموزشی خلبانی با هواپیماهای فوق سبک 80 ساعت زمینی و 30 ساعت هوایی است افزود: آموزش دهندگان پس از گذراندن دوره یاد شده موفق به دریافت گواهینامه خلبانی با هواپیمای فوق سبک می‌شوند که مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری است.

مسئول مرکز آموزش خلبانی در بوشهر گفت: برای ایجاد این مرکز هوانوردی با مشارکت سایر دستگاه‌ها بیش از 10 میلیارد ریال سرمایه‌‌گذاری شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر