يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ همزمان با افتتاح جشنواره ی تئاتر استانی در دشتستان؛
به گزارش فکرشهر، پس از سال ها چانه زنی، انتظار، دغدغه و موافقت و مخالفت هنرمندان دشتستانی، سرانجام «پلاتو» در مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهینی برازجان افتتاح شد تا هنرمندان تئاتر این شهر و شهرستان، نیز چون دیگر نقاط استان بتوانند از این به بعد اجراهای خود را در پلاتوی «استاد محمدکریم عباس زاده» اجرا کنند و نه سالن آمفی تئاتر؛ افتتاحی که...
کد خبر: ۴۰۵۸۷
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵

فکرشهر: همزمان با افتتاح جشنواره ی تئاتر استانی در دشتستان، برازجان هم صاحب «پلاتو» شد.

به گزارش فکرشهر، پس از سال ها چانه زنی، انتظار، دغدغه و موافقت و مخالفت هنرمندان دشتستانی، سرانجام «پلاتو» در مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهینی برازجان افتتاح شد تا هنرمندان تئاتر این شهر و شهرستان، نیز چون دیگر نقاط استان بتوانند از این به بعد اجراهای خود را در پلاتوی «استاد محمدکریم عباس زاده» اجرا کنند و نه سالن آمفی تئاتر؛ افتتاحی که البته با قول های خوشایندی نیز برای اهالی هنر و به خصوص تئاتری ها از سوی مسئولین حاضر در محل همراه بود.

بودجه فرهنگی سال گذشته اداره کل ارشاد صفر بوده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ـ امروز، دوشنبه، 2 بهمن ماه 1396 ـ در آیین افتتاح این پلاتو گفت: هنر یکی از راه های توسعه جامعه و گذر از آسیب های اجتماعی است.

حمیده ماحوزی با بیان این که «استان بوشهر در بین سه استان برتر در حوزه نمایش قرار دارد»، افزود: زمانی که نام هنرهای نمایشی در کشور به میان می آید، نام استان بوشهر می درخشد چرا که با تلاش و فعالیت انجمن هنرهای نمایشی استان و شهرستان های این استان جایگاه ویژه ای در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی، یکی از مشکلات حوزه فرهنگ و هنر را کمبود اعتبارات عنوان کرد و گفت: سال گذشته، بودجه فرهنگی که از سوی مسئولین مربوطه به اداره‌ کل تخصیص داده شد، صفر ریال بود و هیچ پولی به این اداره نرسید و تنها حقوق کارمندان و پول آب و برق به حساب فرهنگ و ارشاد واریز شده است.

ماحوزی ادامه داد: اگر اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه های فرهنگی هنری نیمه کاره فراهم شود، ضمن افزایش سرانه فضای فرهنگی هنری در استان، شاهد فعالیت بیشتر هنرمندان و به دنبال آن رشد و اعتلای بیش از پیش در این حوزه خواهیم بود.

به گزارش فکرشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اعلام سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان در دهه فجر، گفت: تفاهم نامه های بسیار خوبی در این سفر به امضا خواهد رسید و امیدواریم نگارخانه و پلاتوی دیگری برای شهرستان دشتستان نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با تلاش و همت مضاعف هنرمندان و همچنین حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعامل و همکاری سایر نهادها در آینده شاهد اجرای برنامه های پربار فرهنگی و هنری در سطح استان باشیم که باعث شکوفایی ظرفیت بالقوه هنری هنرمندان خواهد شد و نتیجه این شکوفایی توسعه فرهنگی جامعه خواهد بود.

 افتتاح پروژه های فرهنگی گامی در راستای اعتلای فرهنگ و هنر شهرستان است
            
فرماندار دشتستان نیز در این آیین، افتتاح پروژه های فرهنگی را گامی ارزشمند در راستای فرهنگ و هنر شهرستان عنوان کرد و گفت: هنرهای مختلف در راستای تحقق حقوق شهروندی و اعتلای آرمان های بلند انقلاب اسلامی و توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور تأثیر بسزایی دارند.

ارسلان زارع افزود: هنر نمایش از دیرباز به لحاظ پیشینه تاریخی ایرانیان در بین مردمان متمدن قدیم از جمله هنرهای پیشتاز بوده و سیر تعالی آن به ویژه از دوره مشروطه رشد کمی و کیفی چشمگیری داشته است به نوعی که هنرمندان تئاتر کشورمان از پیش قراولان این هنر در خاورمیانه بوده اند.

وی گفت: بی شک این هنرمندان امروزه هم می توانند ضمن تأثیر قابل توجه در تعمیق باورهای فرهنگی و اجتماعی مردم برای حقوق شهروندی در اعتلای شاخصه های توسعه اجتماعی و فرهنگی کشور نیز بسیار تأثیر گذار باشند.

زارع ادامه داد: با تقویت و گسترش فعالیت ارزشمند هنرمندان در استان به ویژه شهرستان دشتستان می توان در جهت توسعه فرهنگی شهرستان گام های مهمی برداشت و به آینده ای روشن برای تئاتر دشتستان امیدوار بود.

فرماندار دشتستان در پایان ضمن تشکر از تمام کسانی که در اجرا و تکمیل این پروژه فرهنگی همت گماشته اند افزود: هر چند این پلاتو، کاری کوچک در برابر نیازهای بزرگ هنرمندان ما به ویژه هنرمندان نمایش است اما امیدوارم بتوانیم در این راستا برای اجرای سایر نیازهای هنرمندان حوزه تئاتر با رفع محدودیت های قانون بودجه و تأمین اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام بالای پنجاه درصد، پروژه احداث پلاتوی دیگری را نیز اجرایی کنیم.

دشتستان از نظر زیرساخت های فرهنگی هنری دچار کمبود است

 رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان نیز در این آیین گفت: این پلاتو به پاس سال ها تلاش و زحمات پیشکسوت تئاتر شهرستان، به نام استاد محمدکریم عباس زاده نام گذاری گردید.

 محمدحسین زندویان افزود: افتتاح این پلاتو نقش مهمی در رونق هنر نمایش این شهر و شهرستان و ایجاد انگیزه در بین هنرمندان خاصه هنر نمایش خواهد داشت.

وی با بیان این که «دشتستان از نظر زیرساخت های فرهنگی هنری دچار کمبود می باشد و نیاز جدی به حمایت همه جانبه دارد»، اظهار داشت: در دشتستان با کمبود اعتبار جهت تکمیل پروژه های فرهنگی هنری روبرو هستیم که اگر این اعتبارات تأمین شود و پروژه های شهرستان به بهره برداری برسد شاهد ارتقاء سطح کیفی فعالیت های فرهنگی و هنری در شهرستان خواهیم بود.

زندویان اضافه کرد: ان شاء الله با تأمین فضای مناسب جهت تمرین و اجرای گروه های نمایش بخشی از نیازهای انجمن نمایش برازجان و هنرمندان پرتلاش تئاتر دشتستان تأمین شده باشد و شاهد پیشرفت های بیش از پیش تئاتر دشتستان باشیم.

 به گزارش فکرشهر، آیین افتتاح پلاتو استاد محمدکریم عباس زاده همزمان با دهمین جشنواره استانی تئاتر دشتستان انجام شد که به مدت چهار روز در این مکان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. همچنین، در حاشیه این مراسم، فخرالدین فخری، هنرمند پیشکسوت تئاتر برازجان به اجرای نمایشی تک نفره پرداخت و آن را به استاد عباس زاده تقدیم نمود که مورد استقبال حضار قرار گرفت.

گزارش تصویری فکرشهر

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر