دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۹۱۴
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با سپری شدن حدود چهار دهه از انقلاب اسلامی آسیب شناسی نظام اداری ضروری است که در قالب این آسیب شناسی باید ایراد و اشکال های موجود در نظام ادارای بصورت علمی بررسی شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، عبدالکریم گراوند شنبه شب در نشست شورای اداری استان بوشهر افزود: نظام ادارای پس از گذشت 40 سال اگر کم و کاستی هایی دارد با بررسی های علمی می توانیم آنها را برطرف کنیم و در این ارتباط مسئولان برای ارائه خدمت به مردم آستین همت بالا بزنند.

وی با اشاره به استقرار میز خدمت در دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر گفت: میز خدمت در همه ادارات استان بوشهر فعال است ولی این مهم نباید مانع ارتباط مدیران با مردم شود.

گراوند اضافه کرد: در این ارتباط باید با هدف تحقق و مطالبات بحق مردم دیدارهای عمومی همچون گذشته مورد توجه جدی مسئولان استان بوشهر قرار گیرد.

استاندار بوشهر با گرامیداشت دهه فجر گفت: همزمان با دهه فجر امسال در این استان معادل بیش از هفت هزار میلیارد ریال اعتبار طرح افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود. 

وی ادامه داد: طرح ‌های مهم دیگری نیز در این استان در بخش های مختلفی آماده بهره برداری است که پس از دهه فجر افتتاح آنها انجام می شود.

استاندار بوشهر افزود: در دهه فجر باید از همه ظرفیت ها برای انعکاس خدمات انجام شده استفاده کرد زیرا اطلاع رسانی این خدمات ابزاری برای تقویت روحیه نشاط و شادابی در جامعه است.

وی همچنین از خدمات اصحاب رسانه‌‌ و مطبوعات استان بوشهر قدردانی کرد و گفت: اصحاب رسانه و صدا وسیما در ایجاد امید و نشاط جامعه تلاش وافری انجام می‌دهند که این خدمت سترگ آنان جای قدرشناسی دارد.

گراوند با تسلیت ایام فاطمیه بیان کرد: پس از ایام فاطمیه ادارات و نهادها در روزهای منتهی به دهه پیروزی انقلاب اسلامی ایران با برگزاری جشن ها از این فرصت برای نشاط آفرینی در جامعه استفاده کننند.

وی ادامه داد: در روز 22 بهمن نیز مسئولان باید همگام با ملت ایران در راهپیمایی این روز حضوری باشکوه داشته باشیم.

گراوند افزود: مردم ایران همیشه موقعیت شناسی خوبی داشتند و با حضور خود در صحنه های مختلف دشمنان را ناامید کردند که این حضور حماسی باید در 22 بهمن نیز در معرض دید جهانیان گذاشته شود.

وی در ارتباط با خدمات چهار ساله دولت تدبیر و امید در استان بوشهر اظهار داشت: از سال 1392 تاکنون 55 واحد از 96 واحد صنعتی غیر فعال این استان فعال شدند.

گراوند اظهار کرد: در مدت یاد شده استان بوشهر با وجود اینکه با عنوان پایتخت انرژی شناخته می شد تنها 103 روستای آن گازدار بود که این آمار اکنون به 386 روستا رسیده است.

وی افزود: تا پیش از سال 1392 حدود 169 میلیارد ریال اعتبار در طرح گازرسانی روستایی در استان بوشهر هزینه شد که اکنون این رقم به یکهزار و 734 میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی در ارتباط با خدمات حوزه بهداشت و درمان بیان کرد: در چهار سال گذشته از 176 مرکز بهداشتی استان بوشهر یکصد مرکز بازسازی و مورد استفاده قرار گرفته است.

گراوند ادامه داد: در پایان سال 1392 شمار تخت های بیمارستانی استان بوشهر 900 تخت بود که این آمار با طرح هایی که افتتاح شده و یا عملیات اجرایی آنها در دست اجراست به یکهزار و 513 تخت رسیده است.

وی در ارتباط با خدمات صورت گرفته در حوزه راه ها نیز اظهار داشت: در حوزه راه طول بزرگراه های استان در چهار سال گذشته از 560 کیلومتر به 678 کیلومتر ، راه های اصلی از 568 به 608کیلومتر و راه های روستایی نیز از 2 هزار و 165 به 2 هزار و 315 کیلومتر افزایش یافته است.

استاندار بوشهر اظهار کرد: در حوزه تشکل ها نیز که نشان از توجه دولت به سمت ظرفیت های مردمی است شمار سازمان های مردم نهاد استان با افزایش نزدیک به 6 برابری از 16 به 173 تشکل رسید.

گراوند ادامه داد: استان بوشهر اکنون از لحاظ اعتیاد و حاشیه نشینی از استان های موجود در وضعیت سبز قرار دارد.

وی در ارتباط با مشارکت سیاسی مردم استان بوشهر گفت: در حوزه مشارکت سیاسی در این استان بطور معمول در میزان مشارکت در انتخابات ها 6 درصد بیشتر از میانگین کشوری است که این نشان از وفاداری همیشگی مردم این خطه به نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان های امام (ره) است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر