جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۹۲۹
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۱

فکرشهر: سرپرست کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در امور پناهندگان گفت: ایران درحوزه آموزش و سلامت خدمات مطلوبی به پناهندگان ارائه می‌کند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، ایرینا کریناک پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در امور پناهندگان با همراهی جمهوری اسلامی ایران تلاش گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف داشته است و خدمات بهداشتی و بیمه سلامت پناهندگان و آموزش و معیشت پناهندگان فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: به طور کلی بودجه کمیساریا بر اساس اهدایی‌های دولت‌های مختلف است و به صورت سالانه تعیین می‌شود و بخش زیادی به امور آموزشی اختصاص می‌یابد که اهمیت ویژه‌ای را در بحث بشردوستانه دارد.

سرپرست کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در امور پناهندگان بیان کرد: بخش مهمی از بودجه ما به بحث آموزش برای پناهندگان اختصاص می‌یابد چون که از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است.

وی ادامه داد: این میزان کمک‌ها کافی نیست ولی با کمک‌هایی که از دولت‌های مختلف دریافت می‌کنیم اقدامات خوبی در حوزه آموزش داشته‌ایم و در هر فرصتی که پیدا می‌کنیم در جامعه بین‌الملل کارهای ارزنده جمهوری اسلامی ایران در بحث آموزش و سیاست‌های دولت در این رابطه را به اطلاع آنها می‌رسانیم.

ایرینا بیان کرد: در کشور ایران حدود یک میلیون پناهنده افغان ساکن هستند که بالغ بر ۳۸۰ هزار دانش‌آموز پناهنده وجود دارد و ۷۶ هزار نفر هم بدون مدرک در مدارس مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: دولت جمهوری اسلامی در زمینه‌های متعددی خدمات متنوعی به پناهندگان می‌دهد و در بحث آموزش و بهداشت همکاری تنگاتنگی داریم و خدمات ارزنده‌ای به پناهندگان ارائه می‌شود و امروز یک مدرسه افتتاح شده است.

دبیرستان شهید مجید بشکوه توسط وزارت آموزش و پرورش تحت نظارت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان احداث شده است.

اعطا کنندگان این مدرسه جمهوری چک، موسسه آموزش کودک، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ژاپن، جمهوری کره، نروژ و فدراسیون روسیه هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر