جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۴۹۸
جمعه ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۷

فکرشهر: تاکید بر انتخاب مدیران توانمند، اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و لزوم استفاده از کالاهای ایرانی از موضوعات مهم در خطبه‌های نماز جمعه دلوار و بردخون بود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با قدردانی از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی حماسی یوم الله ۲۲ بهمن ماه اظهار داشت: استکبار جهانی با به‌وجودآوردن فشارهای جدید ازجمله ایجاد اغتشاشات  و تشدید تحریم، دلسرد شدن ملت و  جدایی مردم از انقلاب اسلامی را آرزو می کردند، اما حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲بهمن توانست همه طرح ها و برنامه‌های دشمنان را نقش بر آب کند.و دیدند که با وجود همه تهدیدها و خط و نشان کشیدن‌ها، ملت ایران مصمم تر و راسخ تر پای انقلاب و آرمان های امام راحل و پشت سر رهبری ایستاده‌است.

وی با اشاره به اغتشاشات و ناآرامی های  اخیر در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها توسط جمعی از درویش گنابادی افزود: طبق قانون اسلام فرقه‌های مختلف در چارچوب اعتقادات شخصی دارای آزادی‌های نسبی هستند اما اگر این اعتقادات شخصی منجر به صدمه‌زدن به امنیت عمومی شود و جان مردم را به خطر بیاندازد، حکومت اسلامی وظیفه دارد تا برای حفظ جان، مال و ناموس مردم با این افراد برخورد کند.

امام جمعه دلوار افزود: متأسفانه امروز شاهد هستیم که تعدادی از دراویش گنابادی به این فاز وارد شده و امنیت مردم را به خطر انداختند. در رابطه با این حادثه باید از همه نیروهای نظامی و انتظامی که با وجود همه سختی ها، با خویشتن‌داری و مدارا برای حفظ جان مردم تلاش کرده‌اند، تشکر کرد.

وی افزود: قطعاً منشاء این خشونت ها و ناآرامی ها به خارج از کشور و دشمنان ما برمی گردد، لذا ازنهادهای امنیتی  می خواهیم که با جدیت این مسئله را پیگیری و توطئه های آنان را خنثی کنند.

زاهددوست بیان کرد: متاسفانه برخی سیاستمداران تا خشونتی آغاز می‌شود به جای اینکه طرفدار قربانیان خشونت باشند جانب خشونت‌طلبان را می‌گیرند ما معتقدیم جرم آن سیاستمدارانی که از طریق تلگرام و توئیتر محرک خشونت طلبان می شوند از کسانی که قمه و سلاح سرد به دست می گیرند و در خیابان ها امنیت و جان مردم را تهدید می کنند کمتر نیست و تفاوتی با هم ندارند.

امنیت کشور فدای مماشات نشود

امام جمعه دلوار بیان کرد: مماشات بیشتر موجب زیر سؤال رفتن نیروهای انتظامی و امنیتی است. امنیت مردم چیزی نیست که بر سر آن بخواهند ریسک کنند. «مماشات بس است» و با «مشت آهنین» با اوباش و مخلین امنیت جامعه اسلامی برخورد کنند.

وی گفت: مدارا و مماشات بیش از این روا نیست. متاسفانه امروز افرادی دنبال بهانه ای هستند تا به هر روش ممکن به جان مردم بیفتند و آرامشبی نظیر ایران اسلامی را مخدوش کنند، لذا در این صورت جایی برای مماشات نیست. زیبنده کشوری که خاورمیانه را امن کرده این نیست که قمه‌کش‌ها وسط خیابان پایتخت، جولان بدهند. باید با قاطعیت و بدون اغماض و مماشات با افراد مخل امنیت عمومی مردم برخورد شود،

حجت‌الاسلام زاهددوست تصریح کرد: کمترین انتظار مردم از قوه قضاییه این است که با عوامل آشوب و به شهادت رساندن عزیزان تأمین‌کننده امنیت، با اشد مجازات برخورد کنند تا مایه عبرت دیگران شود.

وی با اشاره به حادثه سقوط هواپیما در مسیر تهران به یاسوج اظهار داشت: در پی این حادثه دلخراش، تمامی ۶۰ سرنشین این هواپیما کشته شده و ازسویی دیگر مسؤولان امر سعی کردند با یک همبستگی در کنار هم به وظایف خود عمل کنند.

امام جمعه دلوار ادامه داد: امیدوارم با مدیریت و تدبیر درست اینگونه حوادث دردناک در کشور ما به صفر برسد و دیگر شاهد چنین صحنه های دردناکی نباشیم.از نمایندگان مجلس هم انتظار داریم همه جوانب این حادثه دردناک را بررسی کنند و اگر به این نتیجه رسیده اند که وزارت راه و وزیر در این خصوص قصور و کوتاهی و یا سوء مدیریتی داشته هرگز از استیضاح او کوتاه نیایند و استیضاح وزیر راه و شهرسازی را با قاطعیت و جدیت دنبال کنند.

وی با اشاره به تغییر و جابجایی فرماندار شهرستان تنگستان تأکید کرد: ضمن تشکر از خدمات، تلاش ها و تعامل بسیار خوب و نگاه ویژه فرماندار سابق شهرستان به بخش دلوار و آرزوی موفقیت برای ایشان در مسئولیت جدید دارم.

زاهددوست تصریح کرد:‌ما در عزل و نصب مسئول دخالتی نمی‌کنیم اما از استاندار بوشهر انتظار داریم شهرستان تنگستان و ظرفیت های ارزشمند آن را دست کم نگیرند و مدیری توانمند و اهل کار، تلاش و خدمت صادقانه برای مردم را در اسرع وقت برای تصدی فرمانداری این شهرستان معرفی کنند.

وی ادامه داد: قطعا در تغییرات و جابجایی مدیران و مسئولان باید اصل مصلحت مردم و جامعه اسلامی ملاحظه شود و خدایی نکرده به جایی نرسیم که مصلحت مردم و جامعه را فدای مصالح سیاسی و جناحی کنیم.

وی با اشاره به پذیرش حوزه علمیه خواهران حضرت ام البنین(س) بخش دلوار گفت: تربیت بانوان دین‌شناس و صاحب نظر، متخلق به اخلاق اسلامی، توانمند در  عرصه تبلیغ و ترویج دین ،از جمله اهداف حوزه علمیه خواهران است.

مسؤلان اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند

حجت الاسلام محمدجواد عاشوری در خطبه های این هفته اظهار داشت: برای تربیت شیوه های مختلفی مانند آسان گیری، اعتدال و تشویق وجود دارد و اولیا با تقویت ارتباط خود با مدارس می توانند شیوه تربیتی هماهنگی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تربیت غیرممکن نیست، افزود: امکان تغییر همیشه وجود دارد هر چند در سنین پایین بهتر انجام می گیرد اما میانه روی همواره مؤثرتر است.

عاشوری با اشاره به ۸ اسفند ، گفت: این روز به عنوان روز امور تربیتی و تربیت اسلامی نامگذاری شده که در زمان دولت شهید رجایی و شهید باهنر نهاد امور تربیتی شکل گرفت تا به نقش معلمان و دانش آموزان در فعالیت های تربیتی توجه شود.

امام جمعه موقت بردخون با اشاره به ۹ اسفند روز حمایت از مصرف کننده، اضافه کرد: رهبری معظم انقلاب در شعار های سال به موضوع اقتصاد توجه خاصی دارد  و اقتصاد مقاومتی را راهگشای مشکلات کشور می دانند زیرا هرگاه مردم وارد کاری شده اند نتایج ثمربخشی داشته است.

وی با تأکید بر اینکه مسؤلان اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند، ادامه داد: ادارات باید ابتدا از خود شروع کنند و در امور اداری نظیر پذیرایی ها از کالاهای ایرانی استفاده کنند.

لزوم برخورد با اغتشاش‌گران

خطیب جمعه بردخون با تسلیت حادثه سقوط هواپیمایی مسافربری، به دیدار مردم آذربایجان با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم همواره در مسیر رهبری و نظام اسلامی بوده اند و اگر انتقادی دارند طبق مصالح نظام صورت می گیرد.

وی افزود: در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت هایی داشته ایم اما در زمینه اجرای عدالت عقب مانده ایم چرا که با شعار ممکن نیست.

عاشوری تصریح کرد: اتکا به خارج هیچگاه سودمند نیست و ضرورت دارد که مستقل باشیم و استقلال خود را حفظ کنیم.

امام جمعه موقت بردخون به اغتشاشات اخیر تهران اشاره کرد و ابراز داشت: نظام با اغتشاشگران مدارا کرد و گروه مخالف هیچ تلفاتی نداشتند در صورتی که تعدادی از نیروهای انتظامی و بسیجی شهید شدند.

وی با بیان اینکه اگر چنین حادثه‌ای در غرب بود دولت اقدام به شدت عمل در مقابل مخالفان می شد، اضافه کرد: مدارا بیش از حد جایز نیست و مجلس و نهادهای مرتبط باید جدی بگیرند تا عده ای جرأت نکنند امنیت کشور را به خطر بیندازند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر