يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۴۱۵۷۰
دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸

فکرشهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: واگذاری مدیریت و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری مساجد به جوانان و کانون ها نتایج بهتری به همراه خواهد داشت.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، حمیده ماحوزی در بازدید از کانون فرهنگی و هنری ولایت مسجد النبی روستای درازی شهرستان دشتی افزود: کانون های فرهنگی وهنری مساجد ظرفیت بسیار بزرگی برای توسعه و رونق فعالیت های فرهنگی و هنری در بین جوانان و نوجوانان است.

وی اضافه کرد: در کانون های مساجد ظرفیت برگزاری برنامه های متعددی در زمینه های گوناگون وجود دارد و چنانچه بانیان مساجد به جوانان اعتماد کنند و برنامه های فرهنگی مساجد را به جوانان و کانون ها واگذار کنند نتایج بهتری در پی خواهد داشت.

ماحوزی اضافه کرد: در مساجدی که جوانان و نوجوانان حضور دارند فعالیت های فرهنگی و شور و شوق جوانان برای حضور در مسجد نیز بیشتر است.

وی ادامه داد: کانون های فرهنگی مساجد می توانند به شکل گسترده در حوزه های مختلف فعالیت و درآمد زایی کنند و از ظرفیتی که دارند استفاده کنند.

ماحوزی بیان کرد: جوانان کانون ولایت روستای درازی فعالیت های خوب و ثمر بخشی دارند و با توجه به کمبود امکانات این کانون نیاز به حمایت بیشتری دارند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی گفت: کانون فرهنگی و هنری با محوریت مسجد، نقش ویژه ای در امور فرهنگی برای نوجوانان و جوانان برای جذب آنها به مسجد عهده‌ دار هستند.

حمید زارعی اضافه کرد: امسال در ارزیابی انجام شده در جشنواره لحظه های آسمانی کانون های مساجد شهرستان دشتی رتبه های خوبی کسب کردند و کانون روستای عربی حائز رتبه اول شد.

وی ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد قوی ترین پایگاه برای مقابله با جنگ نرم دشمن است.

شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر