شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۶۰۵
دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۴

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: چهار سد خاییز، تنگ ارم، آبپا و قیزقلعه با 950 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی در دست ساخت است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، شاپور رجایی افزود: حجم مخزن این سدها در مجموع 22 میلیون متر مکعب است.

وی اضافه کرد: با توجه به حوضه های آبریز داخلی روان آب حاصل از بارندگی های فصلی در مدت زمان کمی بدون هرگونه استفاده ای و با برجای گذاشتن خسارت جانی و مالی هنگفت به دریا می ریزد.

رجایی ادامه داد: برای استفاده بهینه ازظرفیت تولید روان آب استان بوشهر، کمک به احیا و تعادل بخشی و حل بخشی از کمبودهای شدید آب کشاورزی، شرب، صنعت و کنترل و مدیریت سیلاب های مخرب مطالعه و اجرای طرح های کوچک تامین آب در دستور کار شرکت آب منطقه ای قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: سد خاییز در شهرستان تنگستان، تنگ ارم و آبپا در دشتستان و قیز قلعه نیز در دشتی در دست ساخت است.

وی اظهار کرد: افزون براین سدهای کوچک بزودی عملیات اجرایی سد اخند عسلویه نیز با ظرفیت 2 میلیون مترمکعب و اعتبار 120میلیارد ریال آغاز می شود.

رجایی بیان کرد: سدهای کاردنه دشتی، دهرود، ارغون و دره عنبری دشتستان نیز در مراحل مطالعاتی فاز دو و یک بوده و در صورت گرفتن مجوزهای قانونی و تامین اعتبار می توانند در سال 1397عملیاتی شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر