يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۶۷۹
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

فکرشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم مصرف بهینه آب و تهیه و تدوین الگوی کشت، گفت: تامین سوخت کشاورزان باید با ظرافت و دقت خاصی انجام شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالکریم گراوند صبح پنجشنبه در نشست شورای حفاظت آب استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر با کمبود منابع آبی روبرو است و باید با تدابیر مناسب مدیریت خوبی در حوزه منابع آبی داشته باشیم.

وی مدیریت صحیح منابع آبی را یک ضرورت برای عبور از چالش‌ها و بحران آب دانست و اضافه کرد: همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران استان باید با همکاری هم برای مدیریت صحیح منابع آبی وارد عمل شوند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: جهاد کشاورزی استان بوشهر باید مصرف بهینه آب و تهیه و تدوین الگوی کشت را به عنوان یک برنامه و اولویت مهم در دستور کار داشته باشند.

وی با اشاره به شرایط صدور پروانه چاه‌های آب کشاورزی، خاطرنشان کرد: در استان بوشهر ۱۶۸ چاه حایز شرایط دریافت پروانه هستند که مالکان آن باید تا پایان تیرماه ساز و کار دریافت پروانه را انجام دهند.

گراوند خواستار انجام اقدامات قانونی و اقناعی برای پرکردن چاه‌های غیرمجاز شد و افزود: مالکان چاه‌ها باید به خوبی توجیه شوند و اثرات مخرب چاه‌های غیرمجاز برای آنها تشریح شود.

وی خواستار تامین سوخت مصرفی موردنیاز کشاورزان شد و افزود: نباید شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که کشاورزان به دنبال راه‌های غیرقانونی برای تامین سوخت مورد نیاز خود باشند.

استاندار بوشهر افزود: تامین سوخت کشاورزان باید با ظرافت و دقت خاصی انجام شود چراکه عدم توزیع سوخت مورد نیاز کشاورزان باعث بی‌اعتمادی کشاورزان می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر