شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به شرایط خاص اقلیمی و مرتعی استان برای پرورش و نگهداری شتر، احداث مرکز رکوردگیری و ثبت مشخصات شتر در استان بوشهرضروری است.به گزارش فکرشهر، افشین قطبی روز دوشنبه درجمع خبرنگاران افزود: با توجه به مزیت های نگهداری و پرورش شتر و شرایط مناسب استان، توسعه پرورش شتر امری مهم و اجتناب ناپذیر است.وی اضافه کرد: هم اکنون استان بوشهر دارای سه هزار نفر شتر است که بیشتر از سه توده ژنتیکی دشتی، عربی و ترکی هستند.
کد خبر: ۴۱۹۸
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۱

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به شرایط خاص اقلیمی و مرتعی استان برای پرورش و نگهداری شتر، احداث مرکز رکوردگیری و ثبت مشخصات شتر در استان بوشهرضروری است.

به گزارش فکرشهر، افشین قطبی روز دوشنبه درجمع خبرنگاران افزود: با توجه به مزیت های نگهداری و پرورش شتر و شرایط مناسب استان، توسعه پرورش شتر امری مهم و اجتناب ناپذیر است.

وی اضافه کرد: هم اکنون استان بوشهر دارای سه هزار نفر شتر است که بیشتر از سه توده ژنتیکی دشتی، عربی و ترکی هستند.

قطبی اظهارکرد: به علت نبود جایگاه و امکانات مناسب اطلاعات دقیق بیومتری از شترهای استان شامل میزان شیر و پشم تولیدی، وزن تولد و وزن در سا لهای مختلف و افزایش وزن روزانه در دست نیست.

وی گفت: راه اندازی مرکزی برای رکوردگیری، ثبت مشخصات و خدمات رسانی به شترداران در مناطقی که دارای جمعیت بالایی از شتر هستند ضروری است که این موضوع مستلزم تخصیص اعتبار لازم برای اجراست.

قطبی یادآورشد: با راه اندازی مرکز رکورد گیری و ثبت مشخصات شتر در استان روشهای صحیح مدیریتی درگله های شتر، عملیات رکوردگیری، وزن کشی درسال های مختلف و انداره گیری مقدار پشم، امکان مقایسه میزان تولید گوشت، شیر و پشم سه نژاد شتر موجود در استان انجام می شود.

وی ادامه داد: همچنین عملیات بهداشتی، واکسیناسیون و درمان بیماریها، پشم چینی، پلاک کوبی و ثبت مشخصات شتر، امکان ارزیابی تیپ و انجام کارهای اصلاح نژادی، مدیریت تغذیه دستی، همزمان سازی فحلی و انجام تلقیح مصنوعی از طریق لوک های برتر استان انجام می شود.

وی گفت: شترداری از دیرباز دراستان بوشهر رواج داشته و به عنوان یکی از ظرفیت های ارزشمند به شمار می رود. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر